Diane top-down vest met schuine sluiting.

Alle details van dit vest zoals link naar patroon en gebruikte wol vind je op mijn ravelry-project pagina HIER

Prachtige baby-alpaca in mijn lievelingskleur was de basis voor dit vest.
Gebreid op 3 en 3,5 mm totaal 600 gram verbruikt.

top-down dus van boven naar beneden naadloos gebreid. Hier het begin.

En de achterkant. Je ziet dat voor een gedeelte glad(tricotsteek) gebreid is met daaraan vast een mooi icord als afwerking van de rand met aan de zijkanten een baan in siersteek en achter is de siersteek in het geheel gebreid.
Door steeds te meerderen vorm je de schuine voorbiezen en zo brei je door tot je de gewenste lengte bereikt hebt. Achteren verwerk je wat verkorte toeren en daardoor krijg je de schuine onderrand.
De steken worden opgenomen bij de armsgaten en een mooie mouwkop wordt verkregen door verkorte toeren om daarna tot de pols toe in patroon te breien. 
Leuk detail: het mouwboord is ook met verkorte toeren gevormd en krijgt daardoor een speels geheel.
In de rug wordt wat extra ruimte gecreëerd vanaf de taille

Een perfecte schouderkop krijg je op deze manier.

Mooie afwerking aan de voorkant terwijl je het lijf al breit.

Het is een leuk model sportief klassiek je kunt er alle kanten mee op.
Tot dusver mijn Diane, ik denk dat ik dit vest heerlijk veel ga dragen. Op naar het nieuwe jaar, hopelijk met wat minder pijnklachten in schouder en een goede gezondheid voor veel breiplezier.

MY ABSOLUTE COLOR DREAM een FAIR ISLE vest- cardigan