Shawl met ingebreide kraaltjes: Childhood memories in braille: het begin.

 Childhood memories in braille : het begin.
 Mijn Ravelry pagina van deze shawl met link naar het originele patroon vind je hier.

  Het originele patroon heet Childhood memories en is ontworpen door Lisa Hannes.
 Op deze foto: de originel shawl gemaakt door de ontwerpster zelf.
 Heel mooi vind ik het gaatjes patroon en deze shawl stond dan ook hoog op mijn verlanglijstje.

 Ik was eind van deze zomer begonnen in een garen in goudtinten. 

  Met dit mooie garen had ik destijds al een shawl gemaakt (link hier) en had nog wat op voorraad voor een tweede shawl.
  Maar al snel bleek mijn keuze van garen in dit patroon niet te werken en heb ik mijn werkje weer snel uitgehaald. 

 Tevens vond ik het eerste gedeelte van de shawl vrij saai om te breien dus ik ben gaan broeden op een oplossing want het ontwerp vond ik verder prachtig en wilde ik zeker maken.

 Ik had nog lichtblauw garen liggen 50% alpaca met 50 % zijde met de bedoeling voor mijn moeder die erg van pasteltinten houdt er ooit nog eens een shawl van te maken. 
 Tegelijkertijd ontstond het idee om de slipsteken in het egale gedeelte van de shawl te voorzien van kraaltjes. 
 Al met al zou dit wel eens een mooi kerstcadeau kunnen worden dus heb ik de startdatum verlegd naar eind oktober.

 De shawl zou met kraaltjes zeer geschikt zijn voor mijn moeder omdat ze de laatste jaren steeds slechter ging zien en haar zicht nu nog maar 10 % is. 
 De gaatjes kan ze voelen en nu ik de kraaltjes toe gevoegd heb krijgt dit gedeelte ook meer structuur wat voor haar denk ik prettig is. 
 Bovendien heeft ze altijd wel van een versiering met kraaltjes etc. gehouden.

Op deze foto is de kleur niet zo goed, met avondlicht genomen.
Momenteel ben ik net klaar met de 19e herhaling van de 38 die ik moet gaan voor het effen gedeelte. Eens in elke 6 toeren verwerk ik de kraaltjes. Dat is een precies werkje wat nu elke keer weer meer tijd in beslag neemt want door de meerderingen groeit het aantal steken en dus ook het aantal kraaltjes.
Ik ben dus nog wel even zoet voor ik aan het gaatjes patroon kan beginnen. Mijn plan is om na het gaatjes patroon in de rand die daarop volgt ook kraaltjes te verwerken en in de afkant-rand met picotjes moet het ook op de een of andere manier misschien wel lukken om daar een kraaltje in te doen. 
Ik moet me daar nog even over beraden hoe ik dat ga doen maar voorlopig ben ik daar nog niet.

Over de ontwerpster:
Lisa ontwerpt mooie shawls waarvan ik er al een aantal gemaakt heb. 
Daarnaast heb ik de laatste tijd nog een aantal patronen gekocht van haar die ik nog wil gaan maken. 
Op deze foto Ceciliana, de eerste shawl die ik van haar patronen maakte link naar mijn Ravelrypagina hier.
Ook de Doo-wop shawl breide ik van deze ontwerpster als test. Link hier.
Ook deze shawl heb ik met een patroon van deze ontwerpster gemaakt: Mijn Blackleaf;  Het originel patroon heet silverleaf: link hier

Mijn vierde shawl vanuit een patroon van Lisa Hannes.
Laurelie heet dit patroon en je vind mijn ravelry pagina met link hier

Childhood memories wordt dus alweer mijn vijfde shawl van deze ontwerpster
Het is wel heel verleidelijk om regelmatig haar werk te volgen en ik kan het niet laten maar mijn lijst met nog te maken shawls van deze ontwerpster groeit en groeit.
Lisa  staat bekend onder de naam Maliha designs op Ravelry, je vindt haar webshop hier.

Binnenkort volgt een update van een andere shawl die ik gestart ben. 
Ook een ontwerp met kraaltjes er in verwerkt en deze maakt deel uit een KAL waaraan je nog mee kunt doen als je snel bent.
Je kunt je eenvoudig abonneren op mijn blogupdates ( zie boven)