Adventurous top-down kabelvest

Adventurous by Joji Locatelli ( jojiknits op Ravelry)
gemaakt door Dutch Knitty
Mijn ravelryprojectpagina van dit vest vind je hier.

Het kooppatroon van Jojiknits kun je hier vinden.

 In Januari 2015 kwam dit patroon uit in een bundel /ebook genaamd 
Interpretations Vol. 2 by Joji Locatelli / Veera Välimäki 
Al sinds die tijd ben ik weg van dit patroon en het stond direct op mijn verlanglijstje om ooit te maken.
Ik heb er al dikwijls naar gekeken maar had twijfels over het model ( het originele patroon heeft een vrij sterke A-lijn, iets wat ik niet kan hebben met mijn figuur en lengte) dus na lang beraad besloot ik dit te gaan breien en aan te passen naar mijn eigen persoonlijke voorkeur:
Extra lang en taps toelopend, geschikt om over een jurkje te dragen qua lengte.

 Het garen: een heerlijke alpaca met moerbeizijde 50/50 % van ieders had ik al heel lang in huis in deze prachtige petroltint.
Totaal had ik een kilo garen ter beschikking maar heb net iets meer dan 850 gram verbruikt. Ik heb eerst gekeken of ik toe kwam met de hoeveelheid door al een mouw te breien halverwege zodat ik kon berekenen hoe ik uit zou komen. 
Achteraf viel dit mee want ik had ruim over.

Iedereen denkt dat het blauw is maar in het echt zie je duidelijk dat het diep petrol is en dat is op de foto's en het beeldscherm niet helemaal goed te zien. 
Het is en blijft net als turquoise een moeilijke tint om te fotograferen.

Veel hoef ik niet uit te leggen: ik ben met de nekpartij begonnen d/m/v/ een tijdelijke opzet en van daar uit ga je steken opnemen voor de hals. 
Vervolgens brei je het raglangedeelte en vorm je het schouder-borst en ruggedeelte.

Eenmaal bij het gedeelte van de oksel gekomen kun je de steken voor mouwen en body apart verder breien.

 Het is best wel een gecompliceerde kabel waarbij je erg op moet letten. 

Het is ook echt geen beginnerspatroon, enige ervaring en doorzettingsvermogen heb je echt wel nodig.

Het was een lange lap om te breien, ik heb wel eens gezucht en verlangd naar het einde maar achteraf gezien is het wel heel snel gegaan. 
Precies binnen 1 maand na aanvang  heb ik het vest helemaal af gekregen.
Eigenlijk was ik van plan hier een hele winter over te doen maar ik ben blij dat ik het karwei maar gelijk geklaard heb en kan nu weer rustig aan een volgende uitdaging beginnen.

Voor nu even geen kabels meer maar ter afwisseling een shawl met kraaltjes voor mijn mams alvast voor de kerst en daarna... ik heb nog een prachtig kabelvest op het oog maar dat is een regulier patroon en ik ben even aan het uitdokteren hoe ik dat top-down kan gaan breien.

Tot zover mijn kabelavontuur. Groetjes Astrid