Maan: een mix van allerlei brei-technieken.

Love you to the moon & back
Dat is de naam die ik aan deze shawl heb gegeven.
Je vindt mijn Ravelry pagina met nog meer foto's,  alle details zoals gebruikt garen, hoeveelheid en de link naar het patroon hier.
Hoe vaak overkomt het me? Ik zit te snuffelen en weer komt er prachtige shawl of vest voorbij. Ondanks mijn enorme stapel gekochte patronen die ik nog moet ( lees wil) maken kan ik het dan niet laten om weer te zwichten en voor ik het weet zit ik met een nieuw project op schoot.
Deze shawl is een mix van een siersteek, mozaiek patronen en een ribbel-patroon in slipsteek motief. Hij boeide me van a tot z en dat heb ik niet zo vaak. Door de afwisseling blijft hij leuk om te breien.

Hier zie je de shawl in z'n geheel en op deze foto kun je een beetje de werkelijke grootte inschatten.
Het originele Engelstalige patroon heet Maan, is ontworpen door Natasja Hornby en je kunt het kopen op Ravelry via deze pagina.
Het originele patroon heeft tussen de  mozaiek gedeeltes drie strepen in plaats van twee.
Zelf vond ik de shawl al enorm groot en zwaar na één streep, twijfelde enorm of ik het daarbij moest laten maar heb voor het totaalbeeld toch nog maar een tweede streep er tussen gebreid.
Dit vergde wel even wat rekenwerk omdat de totaaltelling vanuit het originele patroon dan niet klopt.

Ik vind de lengte prima zo, mocht ik hem zelf houden dan is hij zeker niet te groot maar ik denk dat dit voor een gemiddelde Nederlandse vrouw een mooie maat is.
Het kan dus goed dat ik deze shawl verkoop aan een liefhebber. omdat ik gewoon te veel shawls brei.
Je kunt de shawl op diverse manieren dragen, lekker warm is hij in ieder geval want de mozaiek gedeeltes zijn in feite helemaal dubbel gebreid.

Jullie konden er op wachten: het I-cord mocht natuurlijk niet ontbreken op een project van Dutch Knitty.
Stond dus ook niet in het patroon maar is wel mijn ding uiteraard.
Hier zie je de shawl dubbel geslagen over de arm van mijn geduldige vriendin.

En nog even een close-up van de steken.
Qua moeilijkheidsgraad: absoluut niet voor een beginner geschikt, veel telwerk maar ook veel attentie nodig omdat je in spiegelbeeld werkt na de middelste steek en voordat je het weet zit je heel die kant fout te doen.
Ook de gestreepte randjes vergen veel oplettendheid.
Deze shawl was erg leuk om te maken. Ik heb een sportweight garen gebruikt:
Merino met bamboe voor de ondergrond en het witte gedeelte (CC2).
Contrastkleur 1 was de cotton merino van Drops
Al met al weegt hij ruim 550 gram.
Alle details hier over vind je op mijn Ravelry pagina.