Color affection: een eenvoudige omslagdoek

Color affection gemaakt door Dutch Knitty
Mijn Ravelry pagina van dit patroon incl. link naar het kooppatroon van Vera Valimaki vind je hier
Voor deze shawl heb ik gekozen voor bovenstaande garens, de exacte hoeveelheden vind je terug op mijn Ravelry projectpagina via deze link.
Di is eigenlijk een patroon wat voor mij te simpel was maar des te meer geschikt voor een beginnende breister of om er gewoon bij te doen op die momenten dat je even ontspannen iets makkelijks weg wilt breien.
Dat was ook mijn reden om aan deze shawl te beginnen op 1 juli jl.
Ik heb namelijk ondertussen een paar intensieve shawls gemaakt zoals MaanUluru en Sweet Peas,
( de laatste presenteer ik in mijn volgende blogverslag)
Van Maan en Uluru kun je alles terug lezen in mijn vorige blogverslagen.
Uluru

Sweet Peas, mijn kraaltjesavontuur
Maan (love you to the moon&back)

Het begin: alleen maar heen en weer en meerderingen aan weerszijden waarbij je even erg er in moet hebben dat je de ene keer 4 steken meerdert en de andere keer 2 steken. 
Hier zie je de basis en al een klein stukje van de verkorte toeren die je daarna gaat breien. Heel makkelijk om te onthouden.

En als hij dan klaar is, dan gaat de shawl lekker in een Eucalan badje om de overtollige spinolie er uit te wassen en om heerlijk te laten ruiken.
Na het wassen ( eucalan hoef je niet uit te spoelen) wikkel ik de shawl in een badlaken en doe hem in de handcentrifuge.
Omdat het gisteren lekker weer was heb ik hem aan de lijn gedroogd en dit model leende zich goed om op deze manier te blokken. Ik ben gewoon gaan proberen en het bleek dat de verzwaring met de vele knijpers ideaal werkte. (dat geldt natuurlijk niet voor iedere shawl maar deze keer ging het perfect... weer wat geleerd haha)

Je kunt de shawl op vele manieren dragen, de gebruikte wol is heerlijk zacht en luchtig en soepelvallend.
Ondanks dat het mijn kleuren zijn ben ik er van overtuigd dat ik deze shawl niet ga dragen.
Ik heb inmiddels zoveel shawls gebreid dat ik elke week wel een andere aan kan doen komend jaar .
Normaal reken ik een bijdrage voor de uren werk die hier in zitten ( en hier zitten heel wat uurtjes breiwerk in) maar deze shawl mag tegen de materiaalkosten en verzendkosten over genomen worden., wil je meer weten: stuur een email naar dutchknitty@outlook.com