Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwe shawls in wording: Color affection en Uluru

Afgelopen weekend heb ik 2 nieuwe shawls opgezet. 
Mijn Color affection. link naar mijn Ravelryprojectpagina vind je hier
Dit is het patroon Color affection van Vera Välimäki.
 Het originele patroon kun je hier kopen.

 Het is een zeer eenvoudig patroon en is dan ook al ruim 15500 keer gemaakt met vermelding op Ravelry. Ideaal als project om te maken zonder je aandacht erbij te moeten houden zo eenvoudig is het, eigenlijk een beginnersshawl een tijdloze klassieker ook. 
Als je hier klikt zie je hem dus in ruim 1500 variaties te voorschijn komen.

Uiteraard viel ik voor de blauwe versie en ik kon wat wol uit mijn voorraad aanspreken. 
Naast een steengrijze en een zacht-blauwe tint ga ik de stone wash van Zauberball er straks in verwerken. Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden.
Ik ben deze week nog met iets begonnen waar ik al lang verliefd naar aan het kijken was. Op deze foto het begin van een nieuw project. De link naar mijn Ravelry-projectpagina vind je hier.

Eindelijk deze week het patroon  van bovenstaande shawl: Uluru shawl collection gekocht. Het bleef in mijn hoofd spoken nadat ik een voorbeeld had gezien toen in in de winkel van de wollmeise bij München flink in had geslagen vorig jaar op de terugreis vanuit Kroatië.
Je kunt deze shawl in diverse vormen en diktes maken vandaar dat het patroon de shawl collectie heet.

Ik weet nog niet of ik voor een rechthoekige of een driehoekige shawl ga: in het patroon staan diverse combinaties en ik kan nog beslissen nu wat ik ga doen.
Op bovenstaande foto  een voorbeeld van de rechte versie.
Mijn keuze viel op Dani uit de Pure collectie van Wollmeise en
Gentle monster- een nieuwe kleur van Madelinetosh -Tosh merino light.

Ik heb nog getwijfeld: toen ik de linkse af had of blauwe merino mooier zou zijn maar toch ben ik voor mijn eerste keuze gegaan nadat ik daar een proef van had gemaakt.

Het patroon is eigenlijk heel eenvoudig en makkelijk te onthouden, na 3 schelpjes kende ik het al uit mijn hoofd.maar ik denk dat dit wel iets is om erbij te doen want het is heel erg langdradig en hetzelfde.
Dus elke dag een schelpje bijvoorbeeld gewoon als je even een klein uurtje niets te doen hebt.
Hoe lang het duurt voor deze af is weet ik nog niet en ook niet of ik er een driehoekige of rechte shawl van ga maken.

Ondertussen zit ik met een probleem: ik heb een kapotte wolwinder die hele rare vorm van bollen geeft.
De linkse heb ik maar verder opgerold vanaf mijn wolmolen op mijn wolafwikkelaar.
 Gelukkig heb ik wolafwikkelaars van hout waar ik de bol zo op kon zetten anders viel hij uit elkaar. Ik heb mijn wolwinder al uit elkaar geschroefd en op diverse manieren in elkaar gezet maar het probleem is hetzelfde.. iemand een idee wat er mis is?


Populaire berichten van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Leren breien op een rondbreinaald...

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen