Doorgaan naar hoofdcontent

Bed of tulips een gebreide shawl met verkorte toeren gemaakt met o.a Schoppel crazy Zauberball.

Deze vrolijke  shawl heb ik  “we zetten de bloemetjes buiten” genoemd naar het tulpenpatroon wat de basis is van deze omslagdoek. 
Ik had het patroon gelijk gekocht toen het uit kwam  zo’n 2 jaar geleden maar heb lang getwijfeld welke kleuren ik zou gaan gebruiken.
Mijn uiteindelijke keuze voor garen: een combi van DutchCo’s merino met bamboo en een bol Schoppel Crazy Zauberball die ik al heel lang had liggen.
Een aantal keer heb ik er stukken tussen uitgehaald omdat de Schoppel te dicht qua kleur tegen de ondergrond lag maar verder heb ik gewoon de bol opgemaakt.




Mijn Ravelry projectpagina kun je hier vinden met alle details over de gebruikte wol, hoeveelheid etc. en wil je deze shawl bewaren zodat je hem later makkelijk automatisch in je favorieten  terug kunt vinden geef hem dan een like door op het hartje te drukken.
Het originele patroon kun je op Ravelry vinden en kopen onder de naam: Bed of Tulips Schultertuch by Babs 1957 (babs design)
 Voor de prijs hoef je het niet te laten: voor minder dan €4 heb je een goed patroon in handen waar je heel veel breiplezier aan beleeft.
Je hebt de keuze uit een Engelstalige of een Duitse versie. De Duitse versie kun je ook kopen via haar website


De omslagdoek is opgebouwd uit verkorte toeren die de tulpen vormen. Eén keer de tweede kleur aanhechten is alles, daarna neem je de tweede kleur mee tijdens de opbouw van de shawl.
Begin mei had ik de eerste toeren opgezet.
Het is een verslavend patroon en het was dat ik nog wat andere dingen af wilde maken en het druk was voor mijn vakantie anders had ik hem in een week af gehad. Nu heb ik hem afgemaakt tijdens mijn vakantie en na thuiskomst geblokt om goede foto’s te maken.


De afwerking is natuurlijk zoals jullie wel ondertussen van mij gewend zijn: een I-cord geworden. Op deze foto nog niet geblokt dus nog wat hobbelig.


Het was spannend of ik genoeg had van de Schoppel.  Daarom heb ik uit voorzorg enkele toeren aangepast  (minder gebreid)om toch toe te komen met mijn hoeveelheid wol. De shawl werd groot genoeg naar mijn zin en deze afmeting is prettiger draagbaar naar mijn idee.
Heel blij met mijn kleurkeuze. Het is echt een verrassing geworden dat het zo mooi uitkomt samen. Fris qua tinten zo samen.
Of ik hem ga dragen? Dat is nog niet zeker.. mijn stapel shawls is te groot geworden en zal alleen nog maar groeien gezien mijn voorraad wol.. ik heb er in ieder geval heel veel plezier aan gehad om hem te maken.
Tot zover mijn bed of tulips/ we zetten de bloemetjes buiten. Tot Blogs.





Populaire berichten van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Leren breien op een rondbreinaald...

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen