Doorgaan naar hoofdcontent

Lavendel top-down trui van Drops baby alpaca silk

Lavendel: ontwerp van een zomerse top-down trui gemaakt van Alpaca met zijde.
Mijn ravelryprojectpagina van deze trui vindt je hier:

Vorig jaar begon ik met deze trui maar heb hem een poosje weg gelegd omdat het een zomertruitje is en het winter werd met de bedoeling hem dit voorjaar af te maken.
Als je goed kijkt zie je dat de wol die gebruikt is een prachtige glans heeft. 
Het is een samenstelling van alpaca met zijde, de zijde  geeft die prachtige glans maar de trui valt ook mooi daardoor en is heerlijk zacht--zijdezacht.
De trui is op dunne naaldjes gebreid: 3mm geheel naadloos volgens de top-down methode.

Het ontwerp is door mezelf gemaakt. ik wilde een ruim vallende trui met een losvallend boord onder maken met deze luchtige wol.





Voor de onderkant heb ik deze constructie verzonnen uiteraard afgewerkt met een i-cord, mijn favoriete afwerkmethode.

Het resultaat is een sportief modelletje, tijdloos en ondanks het dwarse streepje toch afkledend.


Detail van de neklijn, je kunt hem zelfs iets wijder dragen door hem iets meer naar buiten te trekken of zoals op de andere foto's met de schouders meer bedekt. Op deze foto zie je dat ik de mouwen en body nog verder af moest werken.

Hier moest ik nog de mouwen afmaken, een makkelijk karweitje met de magic loop methode gemaakt of op 4 sokkennaalden, naadloos in de rondte.
Het model wordt nog als patroon uitgebracht volgens de unieke visuele methode van DutchCo©design via Bloemendalwol.
Maar eerst moet het nog gecheckt worden via een testbreister om eventuele fouten er uit te filteren. Tegen de tijd dat dat gebeurt is meld ik me wel even.
Groetjes Astrid

Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen