donderdag 4 mei 2017

Een gepersonaliseerde O’bag ( binnentas en rand zelf gemaakt)


Mijn eigen persoonlijke en unieke binnentas met omslag voor mijn O'bag.

Je kent ze misschien wel: de O’bags, hele leuke tassen die je samen stelt door een body en hengsels uit te zoeken als basis. ( €45 body, €20 hengsel touw- €37 hengsels leer)
Bovenop de toch al behoorlijke prijs komt er dan nog een binnentas en een rand. 
€22 voor een eenvoudige binnentas tot ongeveer €35 voor een luxere . 
De rand -omslag kost ongeveer €23.50 voor een eenvoudig lapje stof tot €52 in een nep-bont variant !!! 
Dan schrik je toch wel even voor de totaalprijs van een kunststof tas.. 

En dit is de variant die ik maakte.Toen ik zag hoe slordig de originele binnen-tassen afgewerkt waren en wat ze er voor vroegen wist ik dat ik de uitdaging aan wilde gaan een eigen binnen-tas en rand te maken.

De kale versie die ik bij elkaar had samen gesteld.( ik heb deze combi maar dan met donkerblauwe hengsels)


Van zeer stevig waterdicht materiaal maakte ik een paar weken geleden een donkerblauwe binnen-tas en een stoffen rand. Op zich leuk en goed gelukt.

En dit is mijn nieuwe binnentas en omslagrand van mijn O'bag Het kost wat moeite en veel, heel veel geduld om deze te naaien maar dan heb je ook wat.

Maar variatie is natuurlijk gewenst en toen ik laatst prachtige batik dubbele wax stoffen tegen kwam zag ik al gelijk een binnentas in die  bovenste lap met bruin/beige en blauwe tinten voor me met als accent rood.

Met een goed zelf getekend patroon en mijn eigen ideetjes erbij maakte ik een stevige voering met dubbele gevoerde zakken aan beide zijden. 


En in beiden een ritsvak extra
De gaten maken waar de hengsels doorheen moeten is een dingetje op zich: zeer secuur werkje

Het was passen en meten maar na vele uurtjes werk was hij klaar en ja hoor: goed passend en naar mijn zin.

 Eigenlijk jammer dat je als hij er eenmaal in zit bijna niets meer van ziet.
Vanmiddag heb ik me gebogen over een nieuwe rand voor de buitenkant. 
Omdat de stof zelf wat dun was heb ik met extra voeringstof een laagje fiberfil door en door gestikt. 
Nu vormde de rand zich mooi en kon ik de gaten gaan maken en afstikken met een knoopsgatrand
Dat is eigenlijk het moeilijkste om de gaten te bepalen.




Al met al een hels karwei maar ik ben heel trots op het eindresultaat. 


Als extraatje maakte ik vanmorgen nog een leuk label met een restje stof, nu is de tas echt gepersionaliseerd .


Het smaakt naar meer, ik heb nog een geweldig mooie stof liggen en aan het bedenken hoe ik daar een mooie O’bag combi van kan gaan maken.
Maar eerst tijd zoeken want dit was een heideens karwei, ik ben er al met al twee volle dagen meee bezig geweest denk ik.
In alle kleuren zijn ze te koop: ik zou er wel meer van willen hebben.en voor elke mijn eigen binnentas maken .. maar ja.

                       Maar nu eerst mijn gebreide shawl verder afkanten.want breien doe ik toch nog het liefste..  Groetjes Astrid


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen