zondag 30 april 2017

Project bags by Dutch Knitty - tasjes voor brei-of haak werk



Project tasjes om je haak-of breiwerk in mee te nemen of op te bergen.
 Mijn oude liefde: de naaimachine is weer uit de kast gekomen en ik ben begonnen met een project-tasje te naaien voor mezelf.

Het begon met dit bolletjeswol tasje (klein model)

De schaapjes (klein model)

De Hollandse klompjes (klein model)
Rondje op de fiets door Europa (klein model)
En de pauwentas- groot formaat.

Ik heb nu 5 verschillende tasjes gemaakt waarvan 1 in een groter formaat.
Een paar dames wilden ook zo'n tasje kopen en de reacties zijn zeer positief: handig in gebruik en met liefde gemaakt en afgewerkt.
Ik maak zo nu en dan een tasje met de stof die ik heb en voor de meeste stof geldt: uniek en op = op.

Al met al ben ik toch wel een paar uurtjes bezig aan een tasje want het kost meer tijd dan je eigenlijk denkt.
Ik voorzie de buitenlaag van plakvlieseline zodat de stof stevig wordt en zet er een mooi zakje in voor de accessoires. 
De tasjes zijn volledig gevoerd en voorzien van een handige draaglus die je makkelijk om je pols kunt doen.
De hoeken onderin verwerk is zodanig dat de tasjes stevig blijven staan.
De kleine modelletjes zijn ongeveer 27 x 27 cm en er kan met gemak een brei-of haakwerkje in. 
Gaat je trui of shawl echt groot worden dan kun je hem makkelijker meenemen in het grotere model ( ong. 37 x 37 cm.)

De prijzen varieren per stofje. reken voor de kleintjes ongeveer €20- €22,50 en de grote pauwentas komt op €30
Wil je ook zo'n tasje bestellen: dat kan mits ik tijd en de benodigde stof heb.

Inmiddels heb ik diverse stofjes gekocht waar ik nog leuke plannen mee heb. 
Zo ben ik ook bezig met een tas die in een O'bag past in dat beige bruine stofje van Vlisco, een prachtige dubbel-wax stof in een javaprint.
een paar stoffen die ik nog heb gekocht, zie je de tulpen? leuk he? en die batikstoffen, zo'n mooie kwaliteit dubbele wax stof, door de uniek afrikaanse print wel heel kostbaar omdat er wel weinig bruikbare stof in zit met het uitknippen maar ik wil me daar wel eens in verdiepen.



Mail me: dutchknitty@outlook.com voor meer info.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen