zondag 23 april 2017

Oceanbound my way, een gebreide merino shawl in zomerkleuren

"Oceanbound my way" made by Dutch Knitty.

Je kunt hier mijn Ravelry project pagina terug vinden met aantekeningen en linken naar het patroon, gebruikte en hoeveelheid garen en naalddikte etc.

Vorig jaar heb ik een hoop patronen gekocht van Melanie Berg. Ik heb al diverse shawls van haar gebreid.

Als je 5 patronen koopt krijg je de 5e gratis. Dit patroon Oceanbound was er eentje van.

Het originele patroon gebreid door de ontwerpster zelf: Melanie Berg
 Achteraf weet ik niet waarom deze erbij zat want ik ben helemaal geen lace (kant) breister. Ik vind het prachtig maar het is niet aan mij besteed om te maken en te dragen, vooral niet met lace garen maar met deze dikte (fingering weight)  en naald 3.25 mm was het te doen.
Een stuk van de love of spiders waarbij ik het koraal kleurige garen eerst gebruikte en  uitgehaald heb.
Het garen: Madelinetosh merino light in Neon peach had ik al samen gebruikt met nog een kleur Tosh in een andere shawl van Melanie Berg,the love of spiders,  maar deze kleuren lagen te dicht bij elkaar en vond ik niet mooi uit komen. Dus heb ik het uitgehaald en lang getwijfeld waar ik het dan mee zou kunnen combineren.

Mijn aankopen in Duitsland vorig jaar.

Vorig jaar ben ik op de terug weg uit Kroatie bij de Wollmeise geweest bij Munchen  en met een grote tas vol met prachige garens huiswaarts gekeerd.

 Ik had nog steeds niets met deze mooie strengen gebreid want ze zijn zo mooi opgerold, zonde om aan te breken. 
Maar deze rood-roze  kleur leek me toch prachtig om met de Neon peach te combineren en zo gezegd, zo gedaan. 
Ik was ook benieuwd hoe het breide: en achteraf zeg ik :super!!!

Het patroon Oceanbound is een afwisseling van rechte ribbel toeren 
en delen met het lace-motief  De kleuren deden me aan die zoete snoephartjes denken.

Ik heb er mijn fantasie op los gelaten en zoals gewoonlijk weer  mijn eigen shawl-variant hier op gemaakt.
Ik wist nu al dat als ik de lace-border zou gaan breien ik de shawl niet zou gaan dragen.
Daarom heb ik een deel effen vervangen door streepjes en daarna de hele brede rand met kantpatroon gedeeltelijk veranderd in een effen gedeelte in ribbels en afgekant met een icord in de gemeleerde kleur.

Ik ben er tevreden mee zoals hij geworden is en dit is echt een vrolijke zomershawl geworden, niet in een kleur die jullie van mij gewoon zijn maar koraaltinten zijn toch wel altijd mijn lievelingstinten geweest naast blauw. 
Het voordeel van deze tint is dat je er zo lekker bruin mee kleurt als je een klein beetje bruintintje hebt, iets wat ik als blondi wel kan gebruiken.

Danzig van Lete's knits link naar mijn Ravcelry projectpagina :HIER 
Tot zover deze shawl, een andere ben ik nog aan het maken, ook in vrolijke zomertintjes en daarnaast zit ik weer achter de naaimachine regelmatig om tasjes te naaien, mijn oude hobby heb ik dus weer opgepakt. 
Naast deze  tas heb ik al diverse andere projecttasjes gemaakt en er volgen er vast nog meer, ik vind het leuk als afwisseling om te maken, al blijft breien toch mijn lievelingshobby. Meer hierover via deze link en in mijn volgende blog.
Groetjes Astrid

1 opmerking:

  1. Wauwww ik ben weer goed onder de indruk. Super mooi. Ik oefen nog even door met mijn beretruitje

    Groetjes