Doorgaan naar hoofdcontent

Naima top-down vest gebreid met Drops PUNA



Naima is gemaakt door Dutch Knitty
Mijn Ravelrypagina met alle details over verbruik garen en link naar het kooppatroon vind je hier.


Origineel design is  Naima van Ankestrick op Ravelry is het kooppatroon hier te vinden.

Dit vest stond al lang op mijn to-do lijstje en in December 2016 heb ik het Engelstalige patroon gekocht via Ravelry.

Gelijk met het patroon heb ik toen gelijker tijd dit garen (Drops Puna 100 % alpaca ) gekocht samen met het garen in dezelfde kleur voor de trui van mijn man Jaiden.
Jaiden de top-down trui van mijn man gemaakt met hetzelfde garen 
Naalddikte:3,5 en 4 mm. De trui van mijn man was iets losser gebreid op 4,5 mm maar om de steekverhouding correct te krijgen heb ik deze keer voor 4mm gekozen.





startdatum project: 29 maart einddatum : 7 april, Ruim een week duurde het voor ik dit vest af had.

Door een hardnekkige jichtaanval kon ik in die week verplicht breien met mijn voet omhoog.

Normaal gesproken verveelt een project mij na verloop van tijd, dit vest was erg leuk door de gaatjes die versprongen
en aan het einde de kers op de taart:
 de fair-isle zakvoering.

Ik heb diverse dingen aangepast:

De nek/hals heb ik iets anders gemaakt zodat hij mooier valt, vraag me achteraf niet hoe of wat, gewoon op het oog en met mijn paspop zo gewerkt tot hij naar mijn zin was.
De manchetten heb ik van gaatjes voorzien en verlengd.
De lengte heb ik ook aangepast.
 Alles wat een top-down te bieden heeft: aanpassen terwijl je breit naar je gewenste lengte en pasvorm. De reden waarom ik top-down geweldig vind.
 Dit is dan ook mijn 37ste top-down trui/vest wat ik afgerond heb in nog geen 3 jaar tijd.
 Ik ben wederom blij met het eindresultaat.

 Ik ben wel bang dat als mijn dochter dit vest ziet dat het wel eens ingepikt kan worden. Maar dan brei ik er toch gewoon nog eentje voor mezelf.

 Vind je het een leuk vest klik dan op het hartje op mijn ravelry pagina en het staat ook in je favorieten op jouw ravelry pagina zodat je het altijd makkelijk terug kunt vinden
Wil je mijn blog volgen en /of geen bericht meer missen: schrijf je dan in voor de emailnotificatie. (aan de rechterkant van mijn blog. Je krijgt dan elke keer als ik iets post automatisch een mailtje ( gemiddeld eens in de 8-10 dagen)
Tot zover dit bericht. 
Ondertussen ben ik met een aantal andere dingen gestart: een hele serie breitasjes (projectbags) op bestelling ( voor meer info stuur een email naar dutchknitty@outlook.com) en twee vrolijke zomershawls. 
Wordt vervolgd.



Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen