vrijdag 24 maart 2017

Mijn lopende project Open waters shawl - en een zelfgemaakte binnentas en omslag voor mijn O'bag.

Open Waters design by Melanie berg

Een shawl in wording made by Dutch Knitty
Mijn ravelry project pagina met de gebruikte garens en link naar het kooppatroon vind je hier
Vanaf het moment dat ik een  foto voorbij zag komen van deze mooie shawl was ik verliefd.
Helaas was het blad waarin dit patroon gepubliceerd was “Making” niet in Nederland te krijgen.  Geprobeerd om in Duitsland te bestellen maar helaas.. er zat niks anders op dan een paar maanden ongeduldig te wachten tot het patroon op Ravelry te koop zou zijn. 
Mijn keuze was gevallen op dit garen: een combi van Merino met zijde in mijn kleurtje 
Vorige week was het zover en kon ik de beslissing maken in welke kleur.
De naam van het patroon open waters  vind ik gewoon bij blauw passen. 
Bij blauw denk ik van het magnifieke uitzicht op de zee, rustgevende  kabbelde golven, opspattende spetters en diverse schakeringen van mijn lievelings tint blauw.
Nergens geniet ik zoveel als aan het water en met name de zee.
Het patroon is complex, vooral in het begin is het best heel zwaar om te begrijpen. Maar eenmaal beland bij de uiteindelijke breedte van de gatenrand kreeg ik het door.
Het sluiten van de gaten vergt meer foefjes dan het originele beschreven patroon aan geeft. Door ervaring is het me gelukt om de rondjes mooi stevig te sluiten door wat extra handelingen die wel veel tijd kosten.....
Het is absoluut een patroon voor een behoorlijk ervaren breister met heel veel geduld en oplettendheid, maar het is wel heel leuk om te doen en de uitdaging was het voor mij zeker waard.
Zicht op de achterkant van het patroon eigenlijk ook heel erg mooi.

 Een update: inmiddels 77 van de aanbevolen 300 gram verbruikt. 
Ik moet nu nog 182 toeren breien en die worden door de meerderingen steeds langer en langer : ik zit nu op iets meer dan 160 steken en moet naar een kleine 300.
De twee complexe meerdering- en minderingstoeren om de gaten te vormen komen vanaf nu nog 23 keer terug dus ik kan mijn borst nat maken.
En op de voorkant.

Ik weet niet of ik naast deze shawl nog een nieuw project op ga zetten. 
Ik ben er over aan het denken.. maar ...

Ben momenteel ook bezig achter de naaimachine, ik heb gisteren een mooie binnentas gemaakt van hele stevige waterafstotende stof en een omslag voor mijn O’bag. Want wat mijn ogen zien willen mijn handen maken...
De binnentassen die je moet kopen voor de O'bag vond ik veel te simpel en dan vooral voor het bedrag wat ze er voor vragen. Dit vroeg dus gewoon om heerlijk te knutselen en ik zal nog wel wat varianten gaan maken zodat mijn tas een ander uiterlijk heeft.
Ik ben ook druk bezig met het ontwerpen van hele leuk project-tasjes om breiwerk in te bewaren en in mee te nemen.
ik hou jullie op de hoogte. Voor nu happy knitting, groetjes Astrid

1 opmerking:

  1. Astrid, de shawl wordt prachtig.
    En de O'bag dat komt goed met een mooie gehaakte buitenkant. ;)