woensdag 29 maart 2017

Hij is af...Dutch Knitty's Open waters shawl ( patroon van Melanie Berg )

Vorige week liet ik jullie het begin zien van de Open waters shawl, een kleine week later is hij af.


Open waters shawl design by Melanie Berg---- made by Dutch Knitty




 Het originele Engelstalig kooppatroon vind je hier


 Toen ik vorige week aan dit patroon begon dacht ik dat ik over deze shawl wel eens heel lang kon gaan doen. 
Maar het patroon intrigeerde me enorm en eer ik wist was ik aan de laatste serie toeren bezig en kon ik af gaan kanten.



 Denk niet dat het eenvoudig is: het is echt een shawl voor een gevorderde breister met veel geduld. 
Maar als je eenmaal de meerderingen en minderingen in het patroon in kaart hebt dan is het goed te doen.

Toch heb ik zelf nog wat wijzigingen aangebracht in de steken om de rondjes mooi stevig te laten sluiten.



Al met al een hele mooie shawl geworden al zeg ik het zelf en nog wel in mijn lievelingskleur.


Voor meer details zie mijn ravelry project pagina en mijn vorige blog.


 Wat feiten op een rij 

Totale breitijd nodig gehad : 8 dagen 

Totale breedte:180 cm  en lengte 80 cm 
Verbruikt 912 meter garen


Nu eens kijken wat ik nu weer eens ga breien.. Hou mijn facebook en blog in de gaten voor de volgende brei-update.


2 opmerkingen: