vrijdag 13 januari 2017

Doo Wop shawl test made by Dutch Knitty for Maliha Designs

Doo Wop shawl test made by Dutch Knitty for Maliha Designs


Mijn Ravelry project pagina van deze shawl vind je hier

Het patroon is een test voor Lisa Hannes - Maliha designs op Ravelry

 Onlangs vond ik een uitnodiging voor deze test in mijn email en omdat ik een groot fan ben van de ontwerpen van Lisa kon deze shawl er wel even tussendoor.

Dit is de Ceciliana die ik eind 2016 maakte van dezelfde ontwerpster.

 De patronen zijn Engelstalig, voor mij geen probleem. Ik vind het zelfs veel prettiger lezen dan de Nederlandse patronen.
Wat heel prettig is in de patronen van deze ontwerpster : Elk patroon is voorzien van een geschreven uitleg en teltekeningen en vooral dat laatste vind ik persoonlijk heel fijn.

De shawl wordt met 3 kleuren gebreid met een sportweight garen met, maar kan ook met dikker of dunner garen gebreid worden, Het formaat zal dan of iets groter of iets kleiner worden.
Ik heb voor een garen gekozen met een looplengte van ong. 350 meter per 100 gram met nld 3.75 en 4mm
De samenstelling is 65% merino/30 % zijde/ 5% nylon. Het komt uit mijn voorraad en is voor zover ik weet niet verkrijgbaar in NL. Maar zoals gezegd je kunt elk garen voor deze shawl gebruiken.

De start is weer eenvoudig met één kleur en het patroon geeft een hele mooie kantsteek aan weerszijden.

Ik heb natuurlijk weer één en ander veranderd aan het originele patroon om mijn eigen unieke shawl te maken. Uiteraard heb ik mijn plannen van te voren overlegd met Lisa die enthousiast was en me toestemming verleende mijn ideetjes uit te voeren.
Zo heb ik in de streep gedeeltes extra kleur gebruikt. ( het originele patroon bestond uit 2 kleuren)
Ik vond het mooier de basiskleur hier in te verweven, heel subtiel maar meer één geheel op deze manier.

Het mozaïek patroon is heel leuk om te doen, goed markers plaatsen na elke herhaling zorgt ervoor dat je goed kunt overzien waar je gebleven bent.
De achterkant van het mozaïek patroon is eigenlijk ook heel erg mooi.
Maar de voorkant is nog mooier, de hiya hiya eindstoppers zijn zo schattig en  blijven leuk om mee te spelen.

Mijn maatje was er ook weer bij en toen ik even naar de keuken was gelopen werd mijn shawl al uitvoerig gekeurd.
Ook de afwerking heb ik op mijn manier gedaan: je raadt het al: een i-cord-bind off in plaats van een simpele afkanting.
Al met al een leuk afwisselend patroon om te breien, leuk om er even tussendoor te doen, het kostte me uiteindelijk een week maar ik ben heel erg blij met het eindresultaat.

Het patroon van de shawl is eind januari, begin februari te koop via Ravelry. Tot die tijd kun je het in de gaten houden door mijn shawl in je favorieten op te slaan. 


Ik zal de link erbij zetten van het patroon zodra dat te koop is.
Ik heb de laatste tijd een groot aantal patronen van haar gekocht dus er volgen nog meer shawls van deze ontwerpster.




Hier een verzameling patronen van Maliha designs Lisa werkt veel met mozaïek patronen en slipsteken: het is weer eens wat anders en geeft een leuk effect. Haar shawls zijn niet al te groot en prettig draagbaar door het compacte formaat.







8 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. dank je jolande, hij is ook heel erg leuk geworden moet ik toe geven

      Verwijderen
  2. Schitterende sjaal alweer!!!!! Echt, deze ontwerpster kende ik nog niet, even gaan piepen op ravelry!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je Rita. En al wat moois van haar gevonden ondertussen??

      Verwijderen