zaterdag 21 januari 2017

Blackleaf shawl Een gebreid vluggertje tussendoor

Blackleaf made by Dutch Knitty.


 Mijn ravelryprojectpagina vind je hier.

door op de blauwe woorden te drukken kom je gelijk op de verwijzing.
Vorige week heb ik een shawl als test voor Maliha designs gebreid.
 Ik ben wel weg van haar ontwerpen en heb er inmiddels al een voorraadje van aangelegd om nog te gaan breien.
Omdat ik een zwarte shawl nodig had voor in mijn garderobe en nog prachtig diepzwart dikker garen had liggen in een combinatie van mohair, zijde en wol vond ik het een uitdaging om deze shawl te breien.

Het was dus afwachten hoe dat uit zou gaan pakken in deze dikte. Precies weet ik het niet maar ik schat een 160-170 meter per 100 gram en een naalddikte  4,5 mm geeft dus een wat grover effect.

Degene die mijn stijl kennen en me al langer volgen weten dat ik lace-motieven prachtig vind maar geen feeling heb met die dunne draadjes waarmee dat normaal gebreid wordt. Dit was dus een mooie gelegenheid om ook eens blaadjes te breien.

In een paar dagen tijd was hij af, gereed om dit weekend te dragen wat de bedoeling was.
Op een punt beginnen, meederen en minderen aan weerszijden afwisselend geeft een mooie slanke vorm.
 Daarna werd het motief er in gebreid.
 Al met al een leuk project met naar mijn idee een mooi resultaat. Ik  ben tevreden.
Prettig weekend allemaal.

Vind je dit bericht leuk: deel het gerust met deze link; 

http://dutchknittylolmetwol.blogspot.nl/2017/01/blackleaf-shawl-een-gebreid-vluggertje.html


2 opmerkingen:

  1. PRACHTSJAAL! Echt klasse, om op een sjieke jurk te dragen voor een sjieke aangelegenheid!!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen