Doorgaan naar hoofdcontent

Ceciliana shawl Eindresultaat / Ceciliana finished

Ceciliana made by Dutch Knitty
Designed by Malihadesigns

9 dagen breiplezier ( naast nog wat andere projecten) leverde deze mooie shawl op
I've spend 9 days of knit fun (in addition to some other projects), to make this beautiful shawl 



je kunt het kooppatroon hier vinden
You can find the pattern here.
De basis van deze mooie shawl is mozaïek breien -  met twee contrasterende kleuren in combinatie met verkorte toeren,  heel leuk om te doen.
Ceciliana is a large and cosy crescent shawl that combines the interplay of two contrasting colours in mosaic knitting with some fun short row shaping. 

Het garen wat ik gebruikt heb is van Chestnut Cabin: een combinatie van merino kasjmier en zijde.
 I've used two skeins in contrasting colors of Chestnut cabin merino cashmere silk.
Heel leuk nieuws: Mijn favoriete wolwinkel bloemendalwol wordt exclusief dealer voor het zuiden van NL van Chestnut cabin. Ik heb de eerste bestelling mee mogen uitzoeken en je smelt helemaal weg bij het zien van dat prachtige garen.
Nog even geduld dus...ik kan niet wachten tot het er is.

Twee strengen in contrasterende kleur van Chestnut Cabin..., uiteraard mijn HiyaHiya set en twee belangrijke hulpmiddelen: een wolschaal en wolspindel.

In mijn voige blogbericht zie je foto's staan van het maak-process:
 http://dutchknittylolmetwol.blogspot.nl/2016/11/ceciliana-mosaiek-breien.html

Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen