Doorgaan naar hoofdcontent

Westknits MysteryKAL 2016 - Building Blocks Clue 1

Mijn mysteryKAL 2016 van Westknits na deel 1
Mijn ravelprojectpagina vind je hier.
My mysteryKAL 2016 Westknits after clue 1
My ravelprojectpagina can be found here.

 Zoals elk jaar heeft Stephen West ( Westknits op Ravelry) een mystery shawl Kal die elk jaar weer meer deelnemers trekt.
De link naar het kooppatroon vind je hier.

Dit jaar zijn tijdens deel 1 al meer dan 2200 breisters over de hele wereld begonnen aan deze MysteryKal en het aantal zal de komende weken alleen maar toenemen omdat veel breisters de kat uit de boom kijken en eerst spieken op het disussionboard  in de spoilerpage hoe de eerste resultaten er uit zien.



Ik heb lang getwijfeld of ik mee zou doen want ik heb genoeg om te breien in de planning maar ben toch gezwicht omdat de ontwerpen van Stephen altijd vernieuwend en verrassend zijn.



Vorig jaar heb ik mee gedaan met de Mysterykal 2015: The Doodler
Direct daarna heb ik de Mysterykal2014: Exploration station ook nog gebreid.
Ik ben dus reuze benieuwd wat de Mysterykal2016 gaat brengen.
Stephen West is de laatste tijd nogal een fan van felle, knotsgekke kleurencombinaties.  Hierboven zijn voorbeelden en daar zitten hele mooie combi's tussen.
Het overgrote deel van de deelnemers van de Mkal hebben zijn raad opgevolgd maar je ziet ook enorm veel drukke (onsamenhangende) kleurencombinaties voorbij komen, de ene nog feller en meer gespikkeld en drukker dan de andere.

In eerste instantie heb ik ook wat felle mogelijkheden uit de voorraadkast gehaald en dacht eens uit mijn dak te kunnen gaan.
Onder het mom: doe ook eens gek ben ik voor mijn doen met hele felle kleuren begonnen. Maar hoe ik de kleurenvolgorde ook combineerde (diverse keren uitgehaald en opnieuw begonnen) het voelde niet goed en de commentaren binnen het gezin logen er niet om: zoals Het lijkt wel een carnavals of clownsding.
Juist doordat het geen grote kleurvakken waren maar ook nog streepjes werd het heel erg druk. Ik denk dat als ik deze kleuren combineer in een patroon met grote vlakken dat het veel anders wordt. 

Ik heb besloten om niet als een mak lam mee in de kudde te volgen en ben nogmaals mijn voorraad ingedoken en deze keer had ik de kleurencombo te pakken die veel fijner aanvoelt.
Bovendien zijn deze garens allemaal niet goedkoop en als het dan achter in de kast beland is dat eeuwig zonde van de tijd en bedrag die je er in steekt. 

Mijn combinatie bestaat uit een Malabrigo sock garen ( de gemeleerde) gekocht bij Stephen en Penelope in Amsterdam samen met lila en aubergine combi van Merino/bamboo en een merino met zijde in blauw ( alle drie afkomstig van Bloemendalwol- op mijn ravelrypagina  vind je meer details en komen ook aan het einde de hoeveelheden die ik verbruikt heb)
Deel 1 is inmiddels klaar en waar het op lijkt?
Voor de grap heb ik mijn model hem maar aan gedaan als lendendoekje of rokje want daar lijkt het nu wel op.

De meerdering die Stephen voorstelde in de shawl door een gedraaide omslag heb ik in de tweede poging ook snel vervangen door een M1R en M1L wat een veel mooier resultaat gaf.De benaming Building Blocks is wel toepasselijk want het lijkt wel een 3D blokpatroon wat aan het ontstaan is.
Het is en blijft een mysterie en ik ben benieuwd wat het eindresultaat gaat worden maar dat weten we pas over 4 weken. 

We moeten nog een paar dagen wachten op deel 2 en dat is weer spannend voor duizenden breisters.
Je kunt nog meedoen door het patroon hier te kopen en dan krijg je automatisch het eerste deel en kun je starten en vervolgens krijg je de komende 3 weken de vervolgdelen 

Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen