dinsdag 25 oktober 2016

Verkorte toeren shawl: vlindertje -Butterfly

Mijn vlindertje. 
Mijn projectpagina van deze shawl vind je hier.

In september gingen we op vakantie naar Kroatie. Een paar breiprojecten mochten uiteraard niet ontbreken. Bepakt en bezakt ging ik op weg met veel wol en patronen.
Ik ga over deze shawl geen ellenlange verhalen vertellen.
Toen ik aan deze shawl begon had ik niet gedacht dat ik na 9 vakantiedagen deze mooie shawl af zou hebben. 
Ik heb nog niet vaak zo’n fascinatie gehad om maar door en door te gaan.
Het patroon heet butterfly / papillon en is ontworpen door  Marin Melchior.
Het patroon is niet goedkoop: ruim €15 euro maar is het meer dan waard.
De link naar het kooppatroon vind je hier.

Verkorte toeren, alleen maar verkorte toeren van het begin tot het eind. Veel opletten, heel goed lezen en volle aandacht en veel geduld zijn de ingrediënten.

De groen-turquise Langyarns jawollmagic- wol had ik al lang liggen, maar kon het niet plaatsen in de juiste shawl of trui maar dat vele zoeken naar iets waarin ik die prachtige kleuren tot z’n recht zou kunnen laten komen heeft geloond.  
De effen wol is een combi van merino en cashmere.
Op mijn projectpagina vind je meer info hier over.
De shawl ziet er elke keer weer anders uit en is op vele manieren te dragen

Het was een enorm leuke shawl om te maken, jammer eigenlijk dat hij klaar is. Ik zou zo nog in staat zijn om er nog eentje te maken en dat zie je ook terug bij de andere projecten van deze shawl op Ravelry, het is verslavend.

Ik vind het perfect geworden.
En met mijn bijpassende jurkje wat ik op vakantie tegen kwam ben ik ook erg gelukkig.

Ik heb wel dikwijls de bol door gedraaid tot de juiste kleurschakering kwam  en er stukken tussen uit genomen of ingelast zodat alles precies uit kwam naar wens.
Ook heb ik de shawl afgewerkt met een icord.

Verder ben ik er nog steeds stil van als ik hem bekijk en dit smaakt echt naar meer.

Groetjes Astrid

7 opmerkingen:

  1. Ik vind dit geloof ik de mooiste shawl die je hebt gebreid. Prachtig, al die blauwtinten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot nu toe wel ja mijn tintjes, jammer dat je hem niet in het echt hebt gezien.

      Verwijderen
  2. is het patroon ook ergens te vinden in het nederlands?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, maar ik ken wel iemand die tegen vergoeding het patroon voor je kan vertalen. Stuur een email dan naar mij Dutchknitty@outlook.com met een bewijs dat je het originele patroon gekocht hebt en ik stuur het door naar haar, dan hoor je wat de kosten zijn. (ligt aan de hoeveelheid werk die er insteekt .. kan een paar avonden zijn bij sommige patronen. Ze vertaald heel netjes

      Verwijderen
  3. Dit is echt een prachtige sjaal, hele mooie kleurcombinatie, gewoon perfect en zeker helemaal jouw stijl vind ik! Een kunstwerkje van Astrids hand :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen