Villainass: breipatroon van Lisa Mutch mijn Splitknit 2016

SPLITKNIT 2016

Tijdens mijn vakantie heb ik veel gebreid, deze shawl onder andere: mijn Splitknit 2016. Je vindt mijn Ravelry pagina met link naar het originele kooppatroon hier.
Het originele patroon is van Lisa Mutch en heet Villainess
 je kunt het hier kopen via Ravelry
Tijdens onze reis naar Kroatië zijn we gestart in  Trogir , een prachtig stadje naast Split. Ik ben daar begonnen met de opzet  maar eerst mijn andere vakantie projecten afgemaakt.
De shawl bestaat uit verkorte toeren waarbij je eerst vanuit het midden één zijkant breit. Daarna ga je verder met de andere zijkant.
De achterkant is dus eigenlijk een recht gedeelte.
Maar de voorkant bestaat uit zeer scherpe punten.

Die je op allerlei manieren kunt draperen.
Maar voor het zover is moet je wel de shawl extreem blokken na het wassen want die puntjes krijg je niet zomaar.
Dit is een foto van de linker zijkant en het gedeelte midden.
Het is een heel leuk patroon om te breien. Eigenlijk helemaal niet moeilijk en als je al eens met verkorte toeren gewerkt hebt is het een heel leuk breiwerk met een apart resultaat.
Na eerst mijn andere shawls gebreid te hebben ben ik tijdens de terugreis richting Ingolstadt aan de shawl verder gegaan en hebben deze daar afgekant.

Het garen wat ik gebruikt heb is Merino met bamboo uit de huiscollectie : DutchCoinstore van Bloemendalwol, strengen die alleen in de winkel verkrijgbaar zijn, niet in de webshop. De looplengte is ongeveer 233 meter dus iets dikkere wol.
Het breit zalig en ik ben blij dat ik voldoende ingeslagen heb want OP is OP en ik zal er nog volop projecten mee maken.

Al met al een hartstikke leuke shawl, of ik hem zelf veel zal dragen weet ik niet.
Mijn voorraad shawls loopt erg op en mocht iemand deze willen kopen mail me dan op dutchknitty@outlook.com