woensdag 24 augustus 2016

Solaris shawl breipatroon van Melanie Berg

                                         Solaris  made by Dutch Knitty
Mijn projectpagina met de gebruikte wol, hoeveelheden en naald dikte en andere details kun je hier vinden.
Deze shawl is gemaakt met het patroon Solaris ontworpen door Melanie Berg –op Ravelry ook bekend als Mairlynd het patroon kun je hier kopen.
Ik heb al diverse shawls gebreid van Melanie Berg- zie mijn vorige verslagen en Shawl verzameling op mijn Ravelrypagina en ik heb ook nog diverse patronen van haar gekocht die ik nog wil breien.
Dit was een leuke shawl om te maken. 
Vooral het grootste gedeelte is echt super makkelijk en eer dat het echt saai gaat worden komt dan eindelijk die prachtige afwerkrand.
De shawl is ideaal om een paar kleine restje bijpassende kleuren in op te maken want voor de contrastkleuren heb je echt verbazingwekkend weinig nodig.
Binnen 8 dagen was ik klaar met deze shawl dus het was een vluggertje.

Mijn kleur keuze was deze keer echt anders dan anders. Antraciet als ondergrond in combinatie met blauw en turquoise tinten. Maar ik ben er superblij mee, het kwam nog mooier uit dan ik gedroomd had.
Ik heb een donkerblauwe winterjas met een grijze voering in de capuchon dus ik denk dat dit een toppertje wordt hierbij.

De afwerkrand is echt op letten geblazen en al is het niet echt moeilijk (goed het patroon volgen dan kom je er wel) is het toch nog een hele kunst om precies erachter te komen wanneer je wat losser moet breien en wanneer je de draad extra aan moet trekken om die leuke lus-siersteek te krijgen. 
Goed oefenen dus want ook ik ben fout gegaan en heb heel wat rijtjes uit getrokken en ben opnieuw begonnen.

Al met al ben ik heel erg blij met het resultaat want hoe je hem ook draagt hij is en blijft spannend.
 Nu eens beraden buiten mijn huidige projecten welke shawl van Melanie Berg ik de volgende keer ga breien. 

Maar zo snel als zij ontwerpt kan ik nauwelijks alles bij houden ondanks dat ik snel brei. Ze blijft maar mooie shawls ontwerpen en ik zou zo nog 5 patronen kunnen kopen van haar die ik graag zou willen maken. 
Nog een overzichts foto in de tuin in de zon gemaakt iets te veel licht waardoor hij lichter lijkt dan in werkelijkheid maar toch leuk om hier bij te plakken.
Ik vind hem geweldig geworden en kan deze shawl aanraden, heel leuk om te breien

5 opmerkingen:

  1. Weer zo een mooie Astrid !kon ik maar de Engelse taal ,misschien moet ik mij toch eens aan een avontuur wagen 😉 vriendelijke groet
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Rita haha je was te enthousiast met drukken op verzend je bericht knop. Ik vind vanuit een Engels breipatroon breien fijner dan NL veel overzichtelijker. Ik kan dan ook absoluut niet breien in het Nederlands.

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. PRACHTIGE SJAAL! Hadden we maar meer tijd en een extra paar handen om al onze projecten te verwezenlijken en misschien nog een extra leven erbij zou ook handig zijn :-). Maar jij breit aan een sneltempo! Ik ga de ontwerpster zeker bij mijn favorieten plaatsen!