Oh My GOD (Good old days shawl) deel 4- de finish.

Oh my G.O.D. by Dutch Knitty
Een paar weken geleden kwam deze shawl voorbij op Ravelry. Op slag verliefd ben ik gelijk aan dit project begonnen.
Het originele patroon kun je HIER vinden:
 Good Old Days by Hanna Maciejewska a.k.a Hadaknits on Ravelry
Na veel wikken en wegen ben ik na een paar pogingen op deze kleuren-combi uit gekomen ( zie hier het verslag in mijn vorige blog)

De opzet van deze driehoekshawl: met meerderingen kom je uiteindelijk uit op de hoeveelheid steken. 
Een aantal van jullie dachten dat de shawl in dit stadium klaar was maar er moest nog van alles gedaan worden zoals twee banen aan de zijkant opnemen en breien met het asterpatroon in een constrasterende kleur en op de lange kant alle steken opnemen en ook voorzien van het asterpatrooon.

Op deze foto zie je de afwerking. Het gedeelte links bestond uit een baan in de gemêleerde kleur met verkorte toeren en daarna een baan met in mijn geval de cyclaam kleur in verkorte toeren.Volgens patroon moest ik deze afwerken met de eerste kleur (in mijn geval grijs. Na ook de onderkant afgewerkt te hebben moest ik op de lange zijkant alle steken opnemen en ook voorzien van de afwerkrand in asterpatroon ( hier in het wit.)
Uiteindelijk krijg je dan een totaal ander shawl dan je in eerste instantie zou denken. Achteraf ben ik er niet echt super tevreden over. Mocht ik het opnieuw doen dan had ik ook de sterretjes van de zijbanen in het wit gedaan. Wat ik wel als advies kan geven: voor het asterpatroon krijg je het mooiste resultaat met een garen wat net iets dikker is dan de andere garens. Mijn wit was iets dikker en daardoor komen  de sterretjes van het asterpatroon mooier uit in die tint.
Maar al met al was het leuk om te doen en ik heb al zitten bedenken dat met een grijs vest en wit of roze t-shirt daar onder dit heel erg leuk moet kunnen staan en anders... verkoop ik de shawl misschien wel.

Hierbij dus het laatste blog van OH MY GOD. Mijn Ravelry project pagina van deze shawl vind je hier.

Nog even wat nieuwtjes: 
Ook van mijn Bretonse trui heb ik gisteren de laatste mouw afgekant en alle draadjes weg gewerkt.

Zodra er wat beter licht in huis is maak ik wat foto's en het volgende blog zal ik daar aan besteden.
Ik heb gisteren heel wat tijd besteed aan het kiezen van het volgende project maar ben er nog steeds niet uit.

Maar op de bank zitten zonder een breiwerk in mijn handen dat kan ik niet. Gelukkig had ik nog wel iets op de pennen waar ik weer een baantje verder mee ben gekomen: Een eigen ontwerp van een zomertruitje wat ik Lavendel heb genoemd.
Een begin gemaakt in het voorjaar en dit ligt standaard in de tas als we een eind moeten rijden in de auto. Op naaldje 3 met dit dunne alpaca silk draadje schiet dit echt niet op maar door het tijdloze model en kleurtje mag dit ook volgend jaar af komen. Momenteel ben ik alweer twee baantje verder dan op de foto maar ik denk dat ik er nog één of twee bij moet breien en dan natuurlijk de mouwen nog.

Tot blogs....