Airy MYSTERY KAL een verrassend breipatroon in delen van een shawl ontwerp von Hinterm Stein

AIRY MYSTERY KAL- een verrassing waarvan ik niet weet hoe deze shawl er uit gaat zien.

Airy mystery KAL- von Hinterm Stein Je koopt een patroon en elke week gedurende 4 weken ontvang je een deel van het patroon en het is een complete verrassing hoe de shawl er uit gaat zien. Je hebt de keuze uit 4 opties: driehoekig groot of klein of langwerpig groot of klein. Ik heb gekozen voor langwerpig klein.
Het patroon koop je hier
Mijn persoonlijke Ravelryprojectpagina met link naar patroon vind je hier.
Heel enthousiast begonnen met het originele garen van het patroon: prachtig linnen, gekocht bij Bloemendalwol waar het me al zo lang aan gekeken had met de blik : neem me mee in 4 verschillende kleuren: 2 hoofdkleuren en twee contrastkleuren waar ik overigens maar een paar meter van nodig zal hebben.
De eerste Clue ( deel 1) was binnen van de KAL en ik begon met de shawl maar ik vond het vreselijk materiaal om te verwerken. Dat is persoonlijk want de shawl op zich is prachtig in dit materiaal maar ik weet het nu voor goed : laceweight is niets voor mij. Ik kan niet werken met die dunne draadjes. Ik kreeg er hartkloppingen van en mijn bloeddruk steeg gevaarlijk. Ik probeer het elke keer weer maar nu weet ik het voorgoed: lace is niet voor mij weg gelegd en ik zal er niet snel meer aan beginnen.
Met deze ben ik dus gestopt en Corine van Bloemendal wil hiermee verder gaan want als je het in het echt ziet dan is het toch wel heel apart in dit materiaal. Nogmaals prachtig garen maar het voelt voor mij persoonlijk niet goed aan op mijn naalden net zoals gewoon lace garen dat vind ik ook een straf om mee te werken. Ik heb bij deze dan ook respect voor die dames die wel hier mee kunnen werken maar geef mij naar light fingering, fingering of sportweight als dikte: heerlijk om mee te werken.
Opnieuw gestart in de mooiste wol uit mijn voorraad bestaande uit 50% baby alpaca 50% zijde (hetzelfde wat ik in Holyrood -die mooie gouden omslagdoek gebruikt heb ) In deze wol was ik toch niet tevreden over de gaatjes en de rand.
In het originele garen past dat perfect of in een mohair wol waar dit patroon ook zeer geschikt voor is maar in mijn keuze van garen dus niet.
Dit is mijn vorige shawl die ik een paar maanden geleden gebreid heb met daar in verwerkt een deel in deze prachtige wol. Link naar mijn Ravelryprojectpagina vind je hier.

Opnieuw gestart dus voor de derde keer al... maar er volgden nog een vier, vijf, zesde en zevende keer eer ik het naar mijn zin had en dit is uiteindelijk de manier waarmee ik tevreden was. Zeg nu zelf: veel mooier dan eerst. De rand is nu gelijkmatig en ik zou zelfs steken rondom op kunnen nemen voor een extra icord rand er lang ( misschien doe ik dat wel als ik tijd en zin over heb al variatie op het bestaande patroon- de tijd zal het leren).

Zie hier de twee resultaten naast elkaar en ik ga dus overduidelijk verder met de rechtse variant.

OK, de shawl iets scheef vast gespeld voor de foto :hij is echt in een rechte punt hoor in het echt. Op dit punt ben ik beland bij bijna het einde van deel 1 van de KAL: ik moet nog 1 rijtje sterretjes maar ben er nog niet uit met welke kleur ik dat ga doen Ik heb namelijk nog een tweede contrastkleur: een zilveren tint. Ik koos voor de kleine rechte variant. Degene die de grote variant gaan doen of de driehoekige shawl moeten nog een aantal naalden recht breien na de "sterretjes" en dan nog een sterretjes-rand.
Tot zover deze shawl: ik krijg morgen denk ik deel 2 binnen van de KAL: ik ben benieuwd :jullie ook?
O, je kunt nog mee doen dus haak maar aan.
Ik ga nu starten met Chanel blues: mijn variant krijgt de naam Chanel RED. Het is een test van dit jasje/vestje van dezelfde ontwerpster. Het patroon moet nog uit gebracht worden en wij gaan met een groepje dit nu testen. Hiervoor gebruik ik een prachtig garen uit de DutchCo-instore collectie ( alleen verkrijgbaar in de winkel bij Bloemendalwol in beperkte oplage)

DutchCo-instore 70% merino & 30 % mulberry silk
Dezelfde kwaliteit vind je hier: de Fonty Soyeuse-die zeker op voorraad is.

Prettig weekend.