Doorgaan naar hoofdcontent

Oh my G.O.D. - Good old days shawl Hadaknits


OH MY G.O.D. -Dutch Knitty 2016
 (Design by Good old Days shawl by Hadaknits)
Mijn Ravelry projectpagina van deze shawl en de linken naar het originele patroon vind je hier.
Good Old Days van Hanna Maciejewska ( Hadaknits op Ravelry)
Het patroon vind je hier.
Voor deze shawl had ik een fruitige kleurcombinatie in gedachten
Ik ging aan de slag.. De shawl bestaat uit ribbelsteek, dus helemaal recht met een mindering aan het begin van
( bijna elke) toer en een dubbele meerdering aan het einde.
Deze banen worden afgewisseld met een mooie siersteek in een contrasterende kleur.
En daarna kwam ik al snel op het idee dat het wel heel veel op een heerlijke fruitig ijsje leek om zo in te happen.

Eenmaal bezig en goed kijkend naar alle tinten leek het me mooier om in plaats van rood grijs toe te voegen aan deze shawl. Het gemêleerde garen bevat grijstinten en zo kwam het dat ik in mijn wolkast ben gedoken en deze grijze streng eigenlijk veel meer vond passen in het geheel.

De beslissing om het rood niet te gebruiken was ook dat ik het eigenlijk bestemd had om in deze mooie combi te gaan gebruiken in een andere shawl. Welke weet ik nog niet. Ik heb nog zoveel projecten op mijn verlanglijstje en heb de laatste tijd zoveel patronen gekocht.  Ik heb deze tinten samen gekocht  en heb van allemaal 3 strengen behalve de meest rechtse.
In gedachten zie ik al een shawlpatroon voor me van Melanie Berg met deze strengen in combi met een naturel.
Vind nog maar eens dezelfde tint in dezelfde kwaliteit. ( Alpaca met zijde 50/50 hand-geverfd)
Omdat ik de manier waarop de steken opgenomen waren bij de shawls die al als test gemaakt waren niet helemaal mooi vond dacht ik dit op te lossen met een icord aan het begin en einde van de toeren.
Helaas lukt niet elke idee wat ik in gedachten heb want ondanks dat ik het icord heel erg los breide ging de rand toch iets te krom staan en dat was met stoomblokken niet te verhelpen. Waarschijnlijk kwam het ook door de alpaca/zijde combinatie van dat garen.

En gisteren kwam ik tot het besluit dat de kleine foutjes die ik maar bleef zien in combinatie met de kleurencombi die ik nu voor ogen had de steken van de naald getrokken heb en...
Alles weer tot bolletjes heb gewonden.
Overigens gebeurt me dit heel vaak hoor. Ik heb afgelopen vakantie ook een halve shawl uitgetrokken die niet naar mijn zin was. En zeker 35 cm van een andere. Soms loopt het niet zoals je in gedachten hebt. 

Gelukkig heb ik nu dubbel lol van mijn wol.Ik heb hele andere plannen met deze shawl in mijn hoofd en heb na lang zitten kleuren en tekenen op papier besloten om opnieuw te starten.
Gisteren ben ik gelijk begonnen en volgende keer krijgen jullie te zien als ik een eindje gevorderd ben wat dan het resultaat is.




Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen