Doorgaan naar hoofdcontent

Oh my God deel 2 ( good old days shawl by Hadaknits)

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties op mijn blog.
Bloggen zoals ik het doe: zoveel mogelijk met uitleg over het patroon/constructie is wel een hobby maar kost heel veel tijd.
Misschien kan iemand de tips gebruiken of geeft datgene wat ik geschreven heb je wat meer duidelijkheid over hoe een bepaalde trui , vest of shawl in elkaar zit.
Vooral de top-down truien zijn meestal makkelijker te begrijpen als je de foto's ziet.
Als ik zelf iets niet helemaal begrijp vanuit een geschreven patroon bekijk ik foto's van het project op ravelry en dat verschaft vaak meer duidelijkheid.Ik maak dus altijd heel veel foto's tijdens het maakproces en plaats die ook op ravelry.
Van daar uit maak ik mijn blogverslagen en bepaalde bloggen worden nog steeds heel veel gelezen zie ik aan de cijfers" achter de schermen"ondanks dat er in verhouding weinig reacties onder staan.
Eén van mijn top-bloggen is nog steeds die van de knipbies:
Uitleg hoe je een trui moet maken met een knipbies in de armsgaten vind je in dit blogverslag hier


En dit blogverslag wordt nog steeds heel veel gelezen: de shawl die ik stiekem maakte voor mijn dochter met link naar het gratis motief van de schaapjes vind je hier
Ondanks de vele tijd die er in steekt om elke keer weer een zo goed mogelijk blog te maken hoop ik er altijd anderen enthousiast te krijgen voor mijn hobby en de mogelijkheden die het "nieuwe" breien heeft.

Het vervolg van mijn vorige blog:

Gisteren schreef ik over het uit trekken van mijn shawl.
Inmiddels weer daar waar ik de shawl uitgetrokken had.
Het ravelryproject van mijn shawl en een link naar het origineel vind je hier.

Op zich lijkt het nu veel saaier maar als je goed naar de originele shawl kijkt dan zie je de vorm en de kleurvolgorde. Doordat ik van mijn originele plannen om rood als derde kleur te gebruiken afgestapt was en daar grijs voor in de plaats had genomen moest ik alles omgooien.
Ga je naar het patroon kijken en de kleurenvolgorde dan was het niet naar mijn zin. Je start bij het witte hoekje. Wat de middelste gele kleur is dat zou mijn gemêleerde kleur zijn en uiteindelijk zou ik de breedste banen in saaier grijs krijgen terwijl ik juist een fleurige shawl voor ogen had.
Een tekening maken met je kleurenplan helpt op zo'n moment.  Je ziet dat ik na dit gemêleerde gedeelte verder ga met cyclaam. De zijkanten heb ik voorlopig ingekleurd. Wellicht dat ik nog iets aan ga passen maar ik denk dat het de moeite waard was om mijn vorige shawl-poging als oefenlapje te beschouwen.
 De sterretjes zijn nu ook veel mooier vind ik.
Mocht je deze shawl ook willen maken: ik vind persoonlijk dat het asterpatroon ( de sterretjes) er mooier op komen door deze naalden met een vaste naald op de ouderwetse manier te breien. Je moet namelijk door 5 steken heen afwisselend omslagen en averecht breien  een aantal keer achter elkaar en met een vaste lange naald onder je arm heb ik meer houvast omdat het best wel even heftig is.... het is maar een tip maar ervaar jij dat niet zo...

Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen