dinsdag 19 juli 2016

Geen praatjes maar gaatjes Summer Rays (Dotted Rays by Stephen West)

Summer Rays gemaakt door Dutch Knitty juli 2016
op Ravelry hier te vinden
Origineel patroon : Dotted rays by Stephen West

10 dagen koste het me om deze shawl te maken
( naast nog wat andere dingen anders had ik hem eerder af gehad.)

Het is een heel leuk en eigenlijk makkelijk patroon om te maken

Het leuke aan deze shawl is dat je hoe je hem ook draagt:
het elke keer weer heel anders oogt.

Herhaling herhaling, meer is het niet. Ideaal patroon om je resten op te maken.

Kun je je voorstellen dat deze shawl maar 380 gram weegt?
Alle details over het aantal verbruikte meters etc. vind je terug op mijn Ravelry-projectpagina.

Voor deze shawl heb ik Austerman step6  als basis gebruikt en afgewisseld met diverse kleuren merino met bamboo ( Dutchcoinstore- Bloemendalwol- alleen in de winkel te koop niet in de webshop)

Ik ben verschrikkelijk blij met het resultaat, ik had de wol al een paar maanden geleden
bij elkaar gezocht en het is precies zoals ik gehoopt had dat het zou worden.

Het was niet mijn eerste Stephen West shawl en zeker niet de laatste.

Mijn complimenten aan de artiest die hem ontworpen heeft: Stephen West

In mijn vorige blog vind je wat meer uitleg over het patroon.

Tot zover deze shawl,vind je hem leuk, laat het me weten!
Groetjes Astrid

8 opmerkingen:

  1. Wat een schitterend eindresultaat! Zó mooi al die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtresultaat Astrid! Echt net wat je zegt, door zijn eenvoud en de wijze waarop de kleuren zijn gebruikt een hele mooie sjaal, maar Stephen West hoort ook bij mijn favoriete ontwerpers, alleen maakte ik nog nooit iets van hem en jouw sjaalpatroon ligt ook nog te wachten tot ik eindelijk weer kan starten met breien, een ware marteling. Gefeliciteerd met je prachtige sjaal!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Astrid, ik heb nog een vraag: Kant jij de begin- en einddraadjes meteen af, of brei je ze mee als het ware?

    Groetjes, Jolande

    P.S. Ik zit toch wel ernstig na te denken om een shawl te breien .... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige sjaal heb je gemaakt, ik bewonder je mooie breiwerk en ga je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend geworden en restjes hebben we allemaal genoeg dus meteen aan de slag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel allemaal, de shawl is de komende weken te zien bij Bloemendalwol daarna ga ik er zelf van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie sjaal! Gisteren ben ik met mijn moeder naar de tentoonstelling Breien! geweest in het Fries Museum in Leeuwarden.Daar hingen ook meerdere ontwerpen van Stephen West, oa deze. Nu wil mijn moeder hem erg graag maken. Weet jij of het patroon in het Nederlands bestaat, of is het eenvoudig te volgen in het Engels? Groeten Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hoor: http://www.ravelry.com/patterns/library/dotted-rays