vrijdag 22 april 2016


On my stash market  - On the spice market- (Melanie Berg)
 Mijn Ravelrypagina vind je hier
Het originele patroon van Melanie Berg kun je hier kopen

(Klik op de blauwe woorden om gelijk naar de juiste pagina te gaan)

De laatste tijd heb ik een shawl tic. Na al de top-down truien en vesten zijn shawls even een leuke afwisseling en na het ontdekken van al die mooie patronen van o.a Stephen West en Melanie Berg is mijn brei-verlanglijstje alsmaar groter en langer geworden.



Een aantal dagen geleden heb ik 6 patronen gekocht van Melanie Berg waaronder de On the spice market. Ik was net te laat voor de  testknit maar wel vanaf dat moment hevig verliefd op deze shawl.


Het is een hele leuke shawl om je resten of overblijfsels van je mooie strengen wol op te maken. Reken op twee strengen van 100 gram basiskleur en 6 x 100 meter voor de contrastkleuren.

Zelf wilde ik een zomervariant gaan maken en heb heel veel gestoeid met bolletjes en strengen. Al met al heeft het ruim een week in allerlei variaties op tafel gelegen en uiteindelijk kwam ik tot dit resultaat.
Tijdens het breien heb ik nog e.e.a. veranderd en nog een overblijfsel van mijn Exploration station- de turquise Madelinetosh toegevoegd.
Na de eerste vlakken in effen tinten met daartussen verkorte toeren in basistint ga je over op sectie 3. 
De m3f3 steek die beschreven werd was niet geheel duidelijk en bij het doorlezen van het forum bleek dat ik niet de enige was die er problemen mee had. Op het gehele internet was geen video uitleg ( iets waar ik normaal snel naar zoek op youtube)te vinden.
Toen heb ik besloten, toen ik de steek eenmaal door had om mijn dochter te vragen mij te filmen terwijl ik de steek aan het breien was.
Met een achtergrondmuziekje- zo lekker om ontspannen mee te breien is er een filmpje ontstaan en na uitgevogeld te hebben hoe ik dat moest uploaden naar youtube is het me uiteindelijk gelukt. ( weer wat geleerd op mijn oude dag ;-))


Op bovenstaande foto is hij bijna klaar.
Negen dagen heeft het geduurd van opzet tot afkanten van deze shawl. Een heel leuk project met uitdaging en toch heel simpel door de herhalingen. Ik kan hem jullie aanraden.
Gisteren heb ik hem gelijk aan gedaan naar de breibeurs in Rijswijk en werd veel staande gehouden om weer een complimentje in ontvangst te nemen. Ik voelde me heerlijk in de mooie frisse kleuren en zal hem veel dragen.

Volgende week starten we op de brei-en haakclub bij Bloemendalwol gezamenlijk met de Tamdou ook van Melanie Berg  (dit zijn ongeveer de tinten waarin ik ga werken) dus koop snel het patroon en kom de wol in jouw favo kleuren uit zoeken zodat we veel variaties gaan zien bij Corine. Ze gaat hem stukje bij beetje vertalen zodat jullie hem in 4 weken tijd ook kunnen breien.
 Daarna gaan we starten met deze.





2 opmerkingen:

  1. Woonde ik toch maar in je buurt Astrid, ik kwam elke sjaal meebreien want het zijn echt allemaal prachtexemplaren die ik zeker ook wel zou willen maken. Helaas zal het nog een tijd duren voor ik weer zal kunnen breien denk ik :-(. Maar deze sjaal mag je zeker met trots tonen!!!
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige shawl, Astrid! Ik vond het zo leuk om hem in het echt te bewonderen, dat is toch altijd nog leuker dan op een foto. Ik denk dat ik me ook weer eens aan een shawl ga wagen. Ik vond je Lang Asia shawl ook prachtig! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen