dinsdag 12 april 2016

Holyrood een droom-shawl met draadjes van zijde en goud.


My Silkdream
 De ontwerpster is op Ravelry te vinden onder de naam:  Lete’s knits

Je vindt mijn projectpagina op Ravelry hier van deze shawl
Het grote nadeel van Ravelry is dat er elke keer zoveel moois voorbij komt. Mijn lijstje met breisels die ik ooit nog eens wil maken wordt alsmaar langer en langer en er komen steeds mooiere dingen voorbij. Helaas heb ik maar twee handen en zelfs met mijn breitempo kan ik mijn lijstje nooit van mijn leven afwerken.


Een paar weken geleden zag ik deze mooie shawl voorbij komen en omdat Corine net een aantal strengetjes binnen had gekregen van zijde meteen klein beetje alpaca die ik uit mocht proberen liet ik mijn gedachten gaan naar een mooie combi om daar mee te maken. Ik had de Celine van Lang yarns in de goudtinten al diverse malen in mijn handen gehad en toen kwam ik op het idee om het prachtige Asia , ook van Langyarns te combineren.


De gehele combi bestaat dus uit zijde, yak en een combi van diverse materialen voor de Celine.
Ik ben heel erg blij met het eindresultaat in deze combinatie, het pakte precies zo uit als ik gedroomd had. Uiteindelijk heeft me het 10 dagen gekost om deze shawl te maken: het was heel erg leuk om te doen.

Er hangt een behoorlijk prijskaartje aan de shawl door deze garens te gebruiken maar dan heb je ook een  droomshawl in huis die zo zacht en fijn aan voelt dat is met geen pen te beschrijven maar wat wil je met al die zijden draadjes rond je nek? 


Ik heb een aantal veranderingen door gevoerd vanuit het  bestaande patroon: ten eerste ben ik dus met drie kleuren gaan werken in plaats van de twee standaardtinten. Voor de hoeveelheden kun je terug kijken op mijn Ravelrypagina.
Ook bij Bloemendalwol waar ik de garens gekocht heb weten ze precies welke en hoeveel ik gebruikt heb.


Verder heb ik de laatste rand anders gebreid dan het origineel ( ik vind persoonlijk die punten bij de lace-patronen niet zo mooi) en wilde een strakkere gladdere rand en dat is gelukt.
Tot zover deze shawl.
Ik hoef er niet veel meer over te zeggen: het is een tijdloze aanvulling voor in mijn garderobe.



Deze week ga ik proberen mijn wip’s weer op te pakken en start ik met een moederdag kado: Daar over volgende keer meer.
Groetjes en brei ze!!!



.


1 opmerking:

  1. Hallo Astrid, hij is schitterend geworden en voeg hem gewoon toe aanmijn nog "eens" te breien projecten. Ik vind het fantastischhoe jij toch iedere keer weer een persoonlijk stukje aan je breiwerk weet toe te voegen. Knap hoor! Het geeft mij een uitdaging, maar eerst nog veel oefenen en tijd vinden. Groetjes Josette

    BeantwoordenVerwijderen