Doorgaan naar hoofdcontent

French CanCan een gebreide kabelshawl

Omi’s moederdagkadootje
Mijn projectpagina van de shawl vind je hier

Voor mijn moeder wilde ik een Moederdag presentje maken.
In eerste instantie was ik in een grijze mohair gestart met de Miller’s daughter van Melanie Berg. Maar helaas was dat niet zo’n succes en vond ik niet fijn werken.
Omdat mijn moeder heel slecht ziet dacht ik dat dat fijne lacemotiefje ook niet goed zichtbaar voor haar zou zijn. Ik pak het liefst iets wat ze kan voelen dus de French Cancan die ik al twee keer voorbij had zien komen in ons breicafe bij Bloemendalwol was een betere keuze.

Naast de Spice market was ik dus ook gelijk met deze begonnen maar had hem even opzij gelegd. Het is in eerste instantie alleen maar heen en weer breien tot je 60 % van je wol verbruikt hebt. Met de overige 40 % start je aan de rand die uit kabels en een kantmotief bestaat.

Het was totaal niet mijn ding om te breien en het is dat ik deze voor een goede bestemming aan het breien was maar anders was ik gestopt. Op zich is het een prachtige shawl maar ik had er niet zoveel lol in en die kabels heen en weer duurt een eeuwigheid, het schiet niet op. 
Gelukkig kon ik afgelopen zaterdagavond starten met de kabels en had ik het vanmorgen vroeg ( dinsdag) klaar. Het was echt even spannend of ik voldoende garen had en uiteindelijk had ik ruim 1 meter over pfffff.


Deze is gebreid met Cotton Merino van Drops in de lievelingskleur van mijn mams, Nu hopen dat ze hem mooi vindt.

Zondag is mijn paps jarig en omdat wij zelf het moederdag weekend weg zijn ga ik hem zondag al geven, ook omdat ik het altijd zo spannend vind om de reactie van iemand te zien.

Deze week starten we gezamenlijk met de Tamdou van Melanie Berg op de breiclub dus ik ben benieuwd. Ik ga vanmiddag al een beginnetje maken om het patroon goed te leren kennen.


Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen