Elke keer weer anders: De Metalouse een gratis shawl patroon van Stephen West Westknits

Als groot fan van de shawls van Stephen West wil ik jullie kennis laten maken met een patroon wat je gratis kunt downloaden en echt een heerlijk project is om te breien. 
Ook voor de niet zo ervaren breister is dit best goed te doen. Het patroon is Engelstalig maar voor klanten is er een vertaling verkrijgbaar bij de wolaankoop.
Deze shawl hangt op de paspoppen in de hal als je binnen komt bij Bloemendalwol in vier varianten.
Twee er van heb ik twee jaar geleden gebreid, de andere twee heeft Corine gemaakt.

Deze heb ik met Delight gebreid in combinatie met Alpaca beiden van Drops.  
Het was mijn eerste shawl sinds jaren en de eerste in deze vorm die ik gebreid heb.                                 details vind je hier 

Corine was enthousiast en gebruikte de Austermann step 6 in een roze variant gecombineerd met Cotton merino ( Drops) 
details via deze link

Daarna ging ze aan de gang in een variatie van Jawoll Magic van lang yarns en Drops alpaca.
details vind je hier

Ondertussen heb ik bij deze een beetje gevarieerd met de slipsteken, het patroon een beetje aangepast. Wol: Austermann step 6 met Drops merino extra fine. 

Details hier 

Die Austermann Step 6 is gewoon een feestje om mee te breien, het is een iets dikkere sokkenwol, is superzacht en is uitgeroepen als beste sokkenwol. 

Ik heb laatst al een nieuwe bol gekocht om in combinatie met de DutchCo©instore strengen te gaan gebruiken voor de
Dotted Rays van StephenWest ook een fantastisch prachtig (koop-) patroon- alvast als vakantie project.
Een paar weken geleden maakt een dame van de breiclub de Metalouse in een sokkenwol gecombineerd met die heerlijke Asia van lang Yarns ( Asia heb ik ook gebruikt voor mijn gouden shawl) het is een combi van zijden en yak, wel wat duurder maar je hebt natuurlijk niet zo veel nodig voor deze accenten en het doet wel veel in dit geval.
Super mooi ik krijg zo zin om er weer eentje te gaan maken.
Maar eerst moet ik nog een hoop afmaken waar ik aan begonnen ben. 
Zoals jullie misschien wel eens gezien hebben gebruik ik een voorraadkastje voor mijn WIP’s van Ikea ( projecten in wording) en daar is niet veel plaats in, slecht drie etages 
(vakken) voor de projecten en eentje voor mijn naaldjes en kleine accessoires zoals schaar markeerders etc. en dus mag ik maar aan een paar projecten tegelijk werken. Het wordt me anders te onrustig in mijn hoofd als ik te veel heb liggen. 

Momenteel is het echt tijd om e.e.a. af te maken.
Ik heb nu op de pennen:
 Mijn meesterstuk in wol met zijde ( Masterpiece- Von Hinterm stein)

Een testknit voor DutchCo©design- Bloemendalwol in Kauni - kleine shawl in Fair isle (wil ik in juni af hebben)
Een hoofdbreker MIJN TNT FOR THE BRAIN in top down in Fair isle in Holst supersoft- daar moet ik eerst nog eens verder over nadenken hoe ik dat beter kan doen-het patroon klopt niet geheel dus even moed bijeen rapen en opnieuw starten.

De on the spice market van Melanie Berg in allerlei kleurtjes strengen (DutchCo©instore)
en ik ben vorige week begonnen aan een moederdagkado voor mijn mams: De French CanCan in roze Cotton Merino

Verder nog een projectje de fluffy wat elke keer mee naar de breiclub gaat en waar ik hoogstens aan een toer of twee toe kom ( een rechte shawl in Brushed alpaca silk)

De wantjes in restjes- ik denk dat ik ze maar van het najaar weer op pak.

Voorlopig dus veel te veel en ik moet eerst een paar dingen even afmaken voor ik weer aan iets nieuws start. Ik kan me niet herinneren dat ik zoveel tegelijk op de pennen had want meestal maak ik alles netjes af.