Doorgaan naar hoofdcontent

3 tinten grijs


3 TINTEN GRIJS
Afgelopen weekend ben ik begonnen aan een unisex versie van het groene vest van lettlopi wat ik twee weken geleden klaar had.( Let's lopi in Holland©)
De bedoeling is om hetzelfde motief te gebruiken maar ditmaal de rits te vervangen voor een knopenbies.
Ook de capuchon heb ik in dit model aangepast in een opstaande kraag.
En omdat niet iedereen die geweldige lopiwol kan waarderen of de kriebels kan verdragen heb ik deze keer voor Nepal van Drops gekozen. 
Zelfde steekverhouding en naaddikte maar een geheel andere structuur en uitstraling.

Let's lopi in Holland©


Ik heb één en ander uitgeprobeerd in een totale top-down versie. Omdat in het effen boven  gedeelte op de borst/rug  heel veel meerderingen voorkomen in de pas wil ik het risico op zichtbare gaatjes voorkomen.

Ik heb er daarom voor gekozen om de pas eerst te breien van onder af vanuit een tijdelijke opzet en mijn ervaring is toch dat de minderingen in dit geval veel minder zichtbaar zijn.

Van uit dat startpunt kan ik dus top-down naar beneden en de bovenkant naar boven afwerken.
Het lag in de bedoeling eerst de onderkant af te maken maar omdat we toch geswitcht waren van basiskleur kwam ik lichtgrijs tekort en ben totdat ik weer verse voorraad kon halen bij Bloemendalwol alvast aan de boven kant verder gegaan.
Het vest is gebreid met Nepal en ik was het alweer bijna vergeten maar deze trui heb ik ook met Nepal gebreid in een lichtere tint grijs.
Hij blijft erg mooi  met het dragen en wassen ( uiteraard in de Eucalan). Toch geeft deze een totaal ander effect met de kabels. 
De basis was een model van Bergere de France uit het boek van 2012/13. Maar de ronde hals die op dat model zat vonden we niet mooi en ik heb de shawlkraag van een  ander patroon uit hetzelfde boek geleend en ze zo samen gevoegd.

Dit was overigens een trui met gewone panden en niet top-down of anderszins rond gebreid. 
Hij is mooi maar ik zou een volgend keer toch voor een naadloos model kiezen nu ik dat onder de knie heb.
 Tot zover de grijze Nepal truien.
De ravelrylink naar de IJslandse trui vind je hier en meer info over de kabeltrui kun je hier vinden.

De gebruikte wol is Nepal van Drops

Veel breiplezier!!!

Over Dutch Knitty:
Mijn naam is  Astrid maar door een grapje werd het Dutch Knitty.
Ik ben verslaafd aan mijn wol en breinaaldjes die ik eind 2012 weer opgepakt heb. 
Daarvoor kon ik nauwelijks breien en heb mezelf alles aangeleerd door veel te lezen en veel youtube video's te bekijken en vooral door veel te oefenen en uit te halen en opnieuw te proberen.

Op mijn blog probeer ik elke week een update te plaatsen.
Als ik iets maak probeer ik de stappen vast te leggen met mijn camera en dat doe ik om anderen inzicht te geven in de constructie van een patroon want ik merk zelf dat foto's vaak meer vertellen en verhelderend werken vergeleken met een ingewikkelde patroontekst.

Wil je niets missen van mijn updates: je kunt je emailadres via deze link ingeven en dan krijg je na bevestiging automatisch vanuit blogger een  email als ik een nieuw blogbericht plaats. ( ongeveer 1 x per week)
Ik hoop jullie  terug te zien op mijn BLOG, een reactie vind ik erg leuk

Rest mij nog één ding jullie te wensen: veel breiplezier.
Groetjes Astrid

Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen