Doorgaan naar hoofdcontent

My Doodler .... Westknits mysteryshawlkal 2015 The Doodler by Stephen West


Door op de blauwe woorden te klikken kom je gelijk op de pagina waar deze naar verwijzen.


De afgelopen 4 weken heb ik onder andere besteed met het breien van de mysteryshawlkal 2015 van Stephen WestZoals ik al in een vorig blog schreef was ik geïntrigeerd door zijn exclusieve patronen en wilde dit spektakel voor geen goud missen. Wil je dat nog lezen klik dan hier. 
Elke week ontving je een gedeelte van het patroon in je emailbox en het was een complete verrassing hoe deze shawl er uit zou gaan. Dit weekend heb ik de laatste steek gebreid en kon ik het uiteindelijke resultaat zien.

Ik ben zo blij dat ik mee gedaan heb en onvoorstelbaar gelukkig met mijn nieuwe shawl.
Wat mij vooral opvalt is dat je deze shawl op zoveel verschillende manieren kunt dragen en hij er elke keer weer helemaal anders uit ziet.

Ik wist dan ook niet van ophouden met foto’s maken op mijn paspop en kan jullie een heleboel foto’s tonen. Wil je meer foto's zien klik dan hier op deze link voor mijn ravelryprojectpagina. 

Het patroon is nu n z’n geheel te koop. Door op deze link te klikken kom je in de Ravelry store van Stephen West en daar zitten hele exclusieve patronen tussen kan ik je verzekeren.


Het garen wat ik heb gebruikt is Madelinetosh. Op mijn Ravelryproject pagina  staan de kleuren en hoeveelheden beschreven. 
Madelinetosh is niet goedkoop, reken voor zo’n shawl als deze op €75 maar dan heb je ook iets heel moois en je wilt niet weten hoe heerlijk het breit en draagt. Het voelt geweldig mooi aan, een genot om mee te breien.


Je koopt Madelinetosh o.a. in de shop van Stephen West zelf bij Stephen en Penelope in Amsterdam.
Binnenkort wil ik daar ook eens lekker rond neuzen  want ik heb reden genoeg om deze en heel veel andere prachtige garens eens te gaan bewonderen en waarschijnlijk met een lege portemonnee en een gevulde tas naar buiten te lopen.
Deze week start ik met een andere shawl van Stephen West, de mysterykal van 2014: Exploration station. 
Deze keer weer in mijn favoriete kleuren BLAUW.  Ik heb daar voor twee strengen Madelinetosh gecombineerd met een  streng  Cascade merino met moerbij-zijde  en een streng Malabrigo sock.
Het patroon kreeg ik vorige week via Ravelry als gift van mijn brei-vriendinnetje Simone.
Op de foto de strengen waarbij ik op moet merken dat de streng rechts boven niet goed uit komt qua kleur op de foto. Het is fel turquoise maar zelfs op de site van Madelinetosh zelf komt hij niet tot z’n recht op de foto. Schijnbaar is die kleur moeilijk vast te leggen.

Maar eerst vandaag nog de tweede mouw afmaken van Mevrouw Ribbel , een heel leuk top-down vestje/jasje ( patroon: Mrs. Garter van Ankestrick) een verslag daar van in mijn volgende blog.







Over Dutch Knitty
Mijn naam is Astrid maar door een grapje werd het Dutch Knitty.
Ik ben verslaafd aan mijn wol en breinaaldjes die ik eind 2012 weer opgepakt heb. 
Daarvoor kon ik nauwelijks breien en heb mezelf alles aangeleerd door veel te lezen en veel youtube video's te bekijken en vooral door veel te oefenen en uit te halen en opnieuw te proberen.

Op mijn blog probeer ik elke week een update te plaatsen.
Als ik iets maak probeer ik de stappen vast te leggen met mijn camera en dat doe ik om anderen inzicht te geven in de constructie van een patroon want ik merk zelf dat foto's vaak meer vertellen en verhelderend werken vergeleken met een ingewikkelde patroontekst.

Wil je niets missen van mijn updates: je kunt je emailadres 
via deze link ingeven en dan krijg je na bevestiging automatisch vanuit blogger een email als ik een nieuw blogbericht plaats. ( ongeveer 1 x per week)
Ik hoop jullie terug te zien op mijn BLOG, een reactie vind ik erg leuk 

Rest mij nog één ding jullie te wensen: veel breiplezier.
Groetjes Astrid









































































Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen