Doorgaan naar hoofdcontent

My Doodler: after Clue 1 Westknits Mystery Shawl KAL 2015

My Doodler -na deel 1            My Doodler -after Clue 1 
de blauw gedrukte woorden verwijzen je naar een pagina met meer info 
 


Deze foto heb je vast wel voorbij hebben zien komen op diverse forums, Facebookpagina’s en Pinterest. 
Het is het logo van de Westknits  Mystery Shawl KAL 2015 


Vorige week heb ik  in mijn blog verteld dat ik hier aan zou beginnen en in dit blog laat ik je mijn resultaat zien na deel 1 (CLUE 1)

Uitleg over een KAL
KAL betekent Knit ALong. Samen breien in het Nederlands. 
Nu is het niet dat je samen in een ruimte hoeft te komen om mee te doen maar iedereen ontvangt een stukje van het patroon verdeeld over een aantal weken in z’n emailbox of kan dit bekijken op een internetsite.

Op de sociale media plaats je als je dat leuk vindt foto’s van het proces van jouw project of bekijk je de resultaten van anderen. 
Groot voordeel is dat je ook elkaar helpt met uitleg en vragen, tips & tricks.

Op haakgebied bestaat er ook zoiets en dat heet CAL (Crochet ALong- samen haken)
Ravelry is de grootste brei-en haakcommunity en daar vind je de meeste KAL’s en Cal’s terug. 
Soms zijn ze gratis maar vaak moet je het patroontje kopen tegen een kleine vergoeding voor de ontwerper(ster)en krijg je daarna automatisch over een aantal weken verdeeld een stukje van het patroon toe gestuurd.
De KAL’s van Westknits zijn enorm populair en worden wereldwijd massaal gevolgd. 
Niet verwonderlijk want Steven West ontwerpt fantastische mooie patronen die niet te vergelijken zijn met die van anderen.
Vorige week schreef ik nog dat er 1650 deelnemers waren op Ravelry voor deze shawl maar nu ik dit blog schrijf zijn dat er al meer dan 2750 en het aantal neemt alleen maar toe na het zien van de eerste foto’s die bekend zijn na week 1.
Op bovenstaande foto: Exploration station, de KAL2014 van Steven West, via deze link vind je ruim 2500 projecten op Ravelry van deze shawl in allerlei kleuren , allemaal verschillend, je kijkt je ogen uit....
Deze ga ik zeker maken binnenkort.


Je koop het patroon hier

Je krijgt uitleg over de wol die je hiervoor kunt gebruiken met tips en adviezen voor de kleuren en de hoeveelheid die je nodig hebt. Het is dus heel erg spannend om deze shawl te maken en ik kan je verzekeren dat het spannend blijft hoe je uiteindelijke shawl er uit gaat zien en wat voor opdracht er de volgende week in je emailbox verschijnt.
Durf je het niet aan om iets te maken waarvan je het eindresultaat nog niet kent, dan moet je een aantal weken wachten tot de KAL voorbij is en kun je het patroon in zijn geheel kopen.





Over Dutch Knitty
Mijn naam is Astrid maar door een grapje werd het Dutch Knitty.
Ik ben verslaafd aan mijn wol en breinaaldjes die ik eind 2012 weer opgepakt heb. 
Daarvoor kon ik nauwelijks breien en heb mezelf alles aangeleerd door veel te lezen en veel youtube video's te bekijken en vooral door veel te oefenen en uit te halen en opnieuw te proberen.

Op mijn blog probeer ik elke week een update te plaatsen.
Als ik iets maak probeer ik de stappen vast te leggen met mijn camera en dat doe ik om anderen inzicht te geven in de constructie van een patroon want ik merk zelf dat foto's vaak meer vertellen en verhelderend werken vergeleken met een ingewikkelde patroontekst.

Wil je niets missen van mijn updates: je kunt je emailadres 
via deze link ingeven en dan krijg je na bevestiging automatisch vanuit blogger een email als ik een nieuw blogbericht plaats. ( ongeveer 1 x per week)
Ik hoop jullie terug te zien op mijn BLOG, een reactie vind ik erg leuk 

Rest mij nog één ding jullie te wensen: veel breiplezier.
Groetjes Astrid










Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen