Doorgaan naar hoofdcontent

Boudewijn de BEER

Boudewijn de Beer
Gisteren is de tweede beer voor de Bloemendalbeerfamilie naar zn nieuwe huis gegaan.
Gemaakt met Lang Yarns Mille Color BIG luxe, een combinatie van prachtige kleurtjes en spannende draadjes zilver en goud en naald 6 mm.
Boudewijn groeide uit tot een vrij grote beer, van bovenkant oortjes tot onderkant billetjes 37 cm, op de foto een appel erbij zodat je even kunt vergelijken.
Zonder truitje aan is het natuurlijk ook wel een lieverd.
Maar met Dropslovesyou4 in diverse tintjes heb ik ook op naald nummer 6 een top-down truitje verzonnen met een fair isle motiefje en dat geeft net even dat beetje extra.
Boudewijn heeft een paar dagen moeten wachten op een tweede oortje en armpje want mijn wol was op en Bloemendalwol was een paar dagen aan het genieten van een welverdiende vakantie.
Maar gisteren heb ik dan toch afscheid van hem genomen en hem naar zijn nieuwe huisje Bloemendalwol in Eindhoven gebracht waar binnenkort een hele berenfamilie gaat wonen. Kom je ook eens kijken en met ons knuffelen?
Boudewijn is gemaakt naar een patroon van zijmaakthet genaamd Vera, de patronenboekjes zijn te koop in de winkel bij Bloemendalwol, ook de ogen en vulling zijn daar gekocht. Op mijn oudere blogverslagen kun je nog meer broertjes vinden van deze beer en er volgen er nog meer......


Over Dutch Knitty
Mijn naam is Astrid maar door een grapje werd het Dutch Knitty.
Ik ben verslaafd aan mijn wol en breinaaldjes die ik eind 2012 weer opgepakt heb. 
Daarvoor kon ik nauwelijks breien en heb mezelf alles aangeleerd door veel te lezen en veel youtube video's te bekijken en vooral door veel te oefenen en uit te halen en opnieuw te proberen.

Op mijn blog probeer ik elke week een update te plaatsen.
Als ik iets maak probeer ik de stappen vast te leggen met mijn camera en dat doe ik om anderen inzicht te geven in de constructie van een patroon want ik merk zelf dat foto's vaak meer vertellen en verhelderend werken vergeleken met een ingewikkelde patroontekst.

Wil je niets missen van mijn updates: je kunt je emailadres 
via deze link ingeven en dan krijg je na bevestiging automatisch vanuit blogger een email als ik een nieuw blogbericht plaats. ( ongeveer 1 x per week)
Ik hoop jullie terug te zien op mijn BLOG, een reactie vind ik erg leuk 

Rest mij nog één ding jullie te wensen: veel breiplezier.
Groetjes Astrid


Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen