woensdag 15 juli 2015

Bruintje beer



Mag ik jullie voorstellen: mijn nieuwe huisgenoot:  BRUINTJE BEER

Onlangs zijn we een weekendje naar Zeeland geweest en net zoals vorig jaar had ik wol meegenomen en ben ik op hetzelfde strand als de vorige keer begonnen met het breien van een beer. Deze keer in Karisma wol van Drops
Ik kon hem niet meer afmaken in Zeeland maar de volgende dag thuis heb ik zijn buikje kunnen vullen.
Het is een schatje geworden: het patroon is naadloos en ideaal om te maken : meer info op mijn ravelry project pagina zoals de link naar het patroon.
 Deze zijn ook in gedrukte vorm te koop bij www.bloemendalwol.nl voorzien van veel foto's zodat het makkelijk te volgen is voor iedereen.

Ik had destijds hele mooie wol gekocht  voor een berenjasje op de handwerkbeurs in de stand van de beren-patroon-maakster Annita Wilschut van zijmaakthet, ik moest wel een beer maken  in de juiste bruine tint die bij het jasje zou passen dus bij deze...

Een jas voor de beer maakt hem helemaal af.
De capuchon is naar eigen ontwerp gemaakt.
Is het geen schatje geworden?


Dus weer een nieuwe huisgenoot erbij gekregen..... die een ereplaatsje krijgt
Ik heb nu wel iets opgelopen: het berenvirus.. ondertussen ben ik bezig met een MEGABEER van bijna 1 meter groot voor de winkel van Corine : www.bloemendalwol.nl. We zijn bezig een hele berenfamilie te maken die de klanten daar gaan verwelkomen dus een update volgt tzt.

Over Dutch Knitty
Mijn naam is Astrid maar door een grapje werd het Dutch Knitty.
Ik ben verslaafd aan mijn wol en breinaaldjes die ik eind 2012 weer opgepakt heb. 
Daarvoor kon ik nauwelijks breien en heb mezelf alles aangeleerd door veel te lezen en veel youtube video's te bekijken en vooral door veel te oefenen en uit te halen en opnieuw te proberen.

Op mijn blog probeer ik elke week een update te plaatsen.
Als ik iets maak probeer ik de stappen vast te leggen met mijn camera en dat doe ik om anderen inzicht te geven in de constructie van een patroon want ik merk zelf dat foto's vaak meer vertellen en verhelderend werken vergeleken met een ingewikkelde patroontekst.

Wil je niets missen van mijn updates: je kunt je emailadres 
via deze link ingeven en dan krijg je na bevestiging automatisch vanuit blogger een email als ik een nieuw blogbericht plaats. ( ongeveer 1 x per week)
Ik hoop jullie terug te zien op mijn BLOG, een reactie vind ik erg leuk 

Rest mij nog één ding jullie te wensen: veel breiplezier.
Groetjes Astrid




2 opmerkingen:

  1. Wat een schatje Astrid! Ook ik ben hetzelfde patroon aan het breien van Anita, moet enkel nog de oren en het snuitje. Met het jasje ben ik ook al gestart, maar nog niet klaar, dat zijn projectjes om in mijn verlof af te maken volgende week. Ook ben ik al gestart met het patroon van het vosje, de hond en de poes maakte ik al eerder. Als mijn beer ook zo mooi wordt als de jouwe worden er vast nog gemaakt. Trouwens, alle patroontjes van "zij maakt het" zijn tof.
    Op jouw beer komt alvast een vervolg, ben benieuwd naar het "reuze"exemplaar.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De beer is prachtig , waar kan ik het patroon kopen aub??

    vriendelijke groeten

    martine

    BeantwoordenVerwijderen