Doorgaan naar hoofdcontent

Zeekoraal, een top-down truitje in katoen van Drops

ZEEKORAAL 
Voor mijn vakantie heb ik een begin gemaakt van het model SEACOAST van JOJI  LOCATELLI
Ik heb deze keer voor  het mooie glanskatoen MUSKAT van Drops gekozen gekocht in mijn favoriete breiwinkel BLOEMENDALWOL in deze prachtige zomerkleur die zeekoraal heet en daarom heb ik mijn truitje ook zo genoemd op mijn Ravelry-project pagina
Dit is een top-down model met een prachtige zomerse hals. Alleen bij de hals is het even opletten maar al snel heb je het patroon onder de knie. Het bestaat uit slipsteken waardoor je die leuke ribbels krijgt.
Nadat ik de steken voor de mouwen apart had gezet op hulpdraden hoefde ik alleen nog maar rond te breien , eerst de body en kon daarna de steken opnemen voor de mouwen om deze ook met behulp van de magic loop methode op de rondbreinaald tot de gewenste lengte te breien,  Omdat het dus verder breien zonder erbij na te denken was kon ik dit project als vakantieproject bewaren.
Ik heb het truitje dus heerlijk gebreid op mijn vakantiebestemming in Kroatie.
Op deze foto zie je goed het slipsteekpatroon. Hier heb ik al een paar toeren rondgebreid vanaf de oksel naar beneden.

Het eindresultaat geeft een mooie zomerse trui met een fraaie halslijn.
De body was op vakantie al snel klaar en ik heb de mouwen bewaard voor de terugreis om onderweg te breien. In eerste instantie had ik gewoon afgekant voor de body maar ik vond het resultaat niet mooi dus heb in Duitsland op de overnachtingscamping de steken weer uitgehaald van het boord en heb de eerste paar honderd kilometer opnieuw het boordje gemaakt en deze keer afgekant met de i-cord steek en daardoor krijg je weer die mooie afgekante rand.
 Ik heb 10 bollen  Muskat verbruikt (9,3 totaal)  in een maat Small.
Gebreid met naald 4 mm
Weer een leuk truitje erbij en het materiaal zit heerlijk dus deze gaat vast nog weer eens mee terug in de caravan maar ditmaal om te dragen op een koele zomeravond.  Over Dutch Knitty
Mijn naam is Astrid maar door een grapje werd het Dutch Knitty.
Ik ben verslaafd aan mijn wol en breinaaldjes die ik eind 2012 weer opgepakt heb. 
Daarvoor kon ik nauwelijks breien en heb mezelf alles aangeleerd door veel te lezen en veel youtube video's te bekijken en vooral door veel te oefenen en uit te halen en opnieuw te proberen.

Op mijn blog probeer ik elke week een update te plaatsen.
Als ik iets maak probeer ik de stappen vast te leggen met mijn camera en dat doe ik om anderen inzicht te geven in de constructie van een patroon want ik merk zelf dat foto's vaak meer vertellen en verhelderend werken vergeleken met een ingewikkelde patroontekst.

Wil je niets missen van mijn updates: je kunt je emailadres 
via deze link ingeven en dan krijg je na bevestiging automatisch vanuit blogger een email als ik een nieuw blogbericht plaats. ( ongeveer 1 x per week)
Ik hoop jullie terug te zien op mijn BLOG, een reactie vind ik erg leuk 

Rest mij nog één ding jullie te wensen: veel breiplezier.
Groetjes Astrid

Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen