Zeekoraal, een top-down truitje in katoen van Drops

ZEEKORAAL 
Voor mijn vakantie heb ik een begin gemaakt van het model SEACOAST van JOJI  LOCATELLI
Ik heb deze keer voor  het mooie glanskatoen MUSKAT van Drops gekozen gekocht in mijn favoriete breiwinkel BLOEMENDALWOL in deze prachtige zomerkleur die zeekoraal heet en daarom heb ik mijn truitje ook zo genoemd op mijn Ravelry-project pagina
Dit is een top-down model met een prachtige zomerse hals. Alleen bij de hals is het even opletten maar al snel heb je het patroon onder de knie. Het bestaat uit slipsteken waardoor je die leuke ribbels krijgt.
Nadat ik de steken voor de mouwen apart had gezet op hulpdraden hoefde ik alleen nog maar rond te breien , eerst de body en kon daarna de steken opnemen voor de mouwen om deze ook met behulp van de magic loop methode op de rondbreinaald tot de gewenste lengte te breien,  Omdat het dus verder breien zonder erbij na te denken was kon ik dit project als vakantieproject bewaren.
Ik heb het truitje dus heerlijk gebreid op mijn vakantiebestemming in Kroatie.
Op deze foto zie je goed het slipsteekpatroon. Hier heb ik al een paar toeren rondgebreid vanaf de oksel naar beneden.

Het eindresultaat geeft een mooie zomerse trui met een fraaie halslijn.
De body was op vakantie al snel klaar en ik heb de mouwen bewaard voor de terugreis om onderweg te breien. In eerste instantie had ik gewoon afgekant voor de body maar ik vond het resultaat niet mooi dus heb in Duitsland op de overnachtingscamping de steken weer uitgehaald van het boord en heb de eerste paar honderd kilometer opnieuw het boordje gemaakt en deze keer afgekant met de i-cord steek en daardoor krijg je weer die mooie afgekante rand.
 Ik heb 10 bollen  Muskat verbruikt (9,3 totaal)  in een maat Small.
Gebreid met naald 4 mm
Weer een leuk truitje erbij en het materiaal zit heerlijk dus deze gaat vast nog weer eens mee terug in de caravan maar ditmaal om te dragen op een koele zomeravond.  Over Dutch Knitty