Doorgaan naar hoofdcontent

Happy Spring een top-down truitje naar eigen ontwerp.



HAPPY SPRING
TOP-DOWN
 naar eigen ontwerp


Een paar weken geleden mocht ik mee naar de vakbeurs voor handwerk en hobby in Keulen. Het was een wolhalla voor mij, alle merken waren vertegenwoordigd en mijn mond bleef open staan ... ja ik had bijna een slabbetje nodig..om te watertanden en te kwijlen was het allemaal zo mooi.

Nu kun je daar niets kopen maar we hadden toch het geluk enige strengen mee te nemen zodat we ze uit konden testen. 
Zo was ik de gelukkige bezitter geworden van een aantal strengen KOIGU.
Deze 100% premium merino-strengen zijn allemaal handgeverfd en de kleuren zijn zo verschrikkelijk mooi en intens. Dan hebben het er nog niet over hoe heerlijk deze wol aan voelt.
 Ik word dan gelijk op slag een gelukkig mens bij de aanblik van zulke mooie wol. Omdat van elke streng maar één tint aanwezig is op de beurs ben je natuurlijk beperkt met wat je daarvan gaat maken. 
Ik had al lange tijd een zomertruitje op mijn verlanglijstje staan met alle zuurstokroze- rode- roze  tintjes en dit was natuurlijk de uitgelezen kans om hier mee aan de slag te gaan.

Ik heb wederom er voor gekozen een top-down te breien mede omdat ik natuurlijk beperkt was met de hoeveelheid wol en zo kan ik mijn ontwerp aan passen. Uiteraard ga ik voor een mooie lage zomer nek-lijn en omdat ik met streepjes ging werken leek het me leuk om dit in een los- en ruimvallend model te gaan doen.
Een heerlijke sportieve zomertrui die je met deze kleuren op slag vrolijk maakt.

De contrastkleuren in de streepjes heb ik een extra benadrukt door gebruik te maken van een paar averechte toeren.
Op dit moment heb ik een gedeelte van de body af en heb ervoor gekozen al een stuk mouw te breien want ik was erg nieuwsgierig hoe het zou gaan worden. Maar tot nu toe ben ik echt Happy met het resultaat.


Ik ben ondertussen alles aan het noteren, wellicht dat ik het tzt. uit ga voeren als patroon maar dat lijkt eenvoudiger dan het is: niet iedereen heeft deze maat dus het zal in diverse maten en garens uit geprobeerd moeten worden
Ik heb diverse ideetje in mijn hoofd met garen van de huidige collectie van Bloemendalwol. Of dit garen, de Koigu in de collectie komt in de toekomst is nog niet zeker: het is namelijk erg kostbaar - reken op €12,50 - € 15 euro per streng en in dit voorbeeld gaan alleen al in maat S 7 strengen en het is de vraag of er liefhebbers voor zijn om dit te betalen. Al ben ik er heilig van overtuigd dat als je dit voelt en hier mee werkt je niet anders meer wilt, zo fijn om mee te breien en zo prachtig van kleur .
Volgende blog hopelijk het eind resultaat.



Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen