Doorgaan naar hoofdcontent

Een gebreide trouwshawl van zuiver zijde

Soms wordt je iets toevertrouwd wat eigenlijk wel een hele grote eer is.
Zo mocht ik vorige week deze prachtige shawl wassen en blokken voor mijn breivriendinnetje Simone.
( jullie kennen haar vast nog wel als medebeheerster van mijn facebookgroep lol met wol die ik destijds samen met haar heb gedraaid)
Dit was een "klusje" wat ik graag voor haar wilde doen want dit is niet zomaar een shawl....
Het is een zuiver zijden shawl die Simone gebreid heeft om als stola te dienen voor over haar trouwjurk voor haar bruiloft in april.
De shawl is gemaakt van zuiver zijde van Lang Yarns en het is jammer dat je niet kunt voelen wat een genot het is om over deze prachtige shawl te aaien.
Pure eenvoud en prachtig materiaal is alles wat deze shawl  uit straalt en meer heeft deze shawl niet nodig als aanvulling op een prachtige jurk.


Een waanzinnige mooie glans van pure zijde.

De shawl zal natuurlijk over haar schouders over een prachtige trouwjurk beter tot z'n recht komen en ik wens haar en haar aanstaande man langs deze weg alvast een hele prettige dag toe.



Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen