Doorgaan naar hoofdcontent

FLAIR & CO THE HAT de bijpassende muts voor bij mijn col-shawl in Fair Isle motief


FLAIR & CO the hat

Na veel tekenen, rekenen, opzetten en weer uithalen is het me uiteindelijk gelukt om een muts te ontwerpen bijpassend bij de col-shawl FAIR & Co by Dutch Knitty© 

(Door op de blauwe woorden te klikken kom je gelijk op de desbetreffende link/pagina zoals bijv. het patroon.)





Het was voor mij een compleet nieuwe ervaring om een passende muts in fair isle motief te ontwerpen. 
Zoals gezegd heeft het heel wat pogingen gekost voor hij goed paste.
Ik was ik in eerste instantie niet tevreden over de kleuren van de boord en was ik er ook nog niet zeker over hoe ik het motief van de kroon van de muts zou doen. Dus veel pogingen gedaan maar ik ben tevreden over het resultaat.




Voor de rand heb ik gekozen voor veel kleur zodat ook de doorsnee blanke huid die de meeste Nederlandse dames in de winter hebben opgefleurd zal worden.
Als je de bijpassende col-shawl gemaakt hebt kun je met de resten een een klein beetje aanvulling dit mutsje breien. Veel heb je niet nodig om deze leuke set compleet te maken en ook qua tijd valt het reuze mee, echt een leuk karweitje voor tussen de bedrijven door. 

De naam van de muts is FLAIR & CO the hat by Dutch Knitty©
Samen met de col-shawl komt het dan op
FAIR & FLAIR en CO wat mij wel toepasselijk leek.
 Alle details van het patroon vind je op mijn Ravelry pagina

Een blog van de shawl vind je door te klikken op deze link.

met ingang van oktober 2016 verkoopt www.bloemendalwol.nl verkoopt een pakket van deze muts en bijpassende shawl
Het patroon alleen kun je ook via mijn Ravelry pagina bestellen.



Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen