vrijdag 21 november 2014

Het wordt koud aan de handjes...




Het zonnetje schijnt alweer maar ik vond het best wel fris aan mijn handen vanmorgen.
Tijd om de handschoenen en wanten uit de kast te halen.
Gratis patroon van de Drops site

Dit jaar jaar wilde ik graag het breien van wanten onder de knie krijgen en ben toen gestart met deze lange wanten in fair isle motief.
Alhoewel ik deze in januari al gebreid heb vond ik het leuk deze nog even aan jullie te laten zien.
Het zijn mijn Delfts blauwe wantjes en op mijn Ravelry pagina staan de details.


Gemaakt met Lityarn wol ( verkrijgbaar bij www.bloemendalwol.nl)


De originele kleurstelling van Delight en Fabel van Drops

 Ik heb ze gebreid met een verloopgaren van Lityarn, te koop bij www.bloemendalwol.nl maar in de originele garens van Drops is elke de kleurencombi mogelijk.
Ik kan het jullie aanraden. Het is een leuk  GRATIS patroon van Drops design en ik denk dat het in Fabel en/of Delight van Drops zoals op de foto van Drops te zien is hele spannende kleurencombi's op kan leveren.


Een prachtig project om de magic loop onder de knie te krijgen.


Al met al viel het me best mee om deze te leren breien. Goed het patroon volgen en met deze wanten leer je heel goed de magic loop ( rondbreien op een rondbreinaald over een kleine aantal steken zie video)





Probeer het ook maar eens...
Succes




2 opmerkingen:

  1. Prachtige wanten, je delftsblauwe combinatie valt ook heel goed mee, maar ook de originele kleuren vind ik ook wel iets hebben. Natuurlijk was het voor jou een makkie om deze te maken, ze zijn supermooi! Maar omdat je denkt dat dit een goed project is om de magic loop onder de knie te krijgen, wil ik deze binnenkort wel eens testen. Ik heb de wol van Drops liggen, dus dat probleem is al opgelost, ik zou kunnen starten als ik tijd vond en goesting want dat ontbreekt soms ook de laatste tijd.
    Grtjes, Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je Rita, ik hoop dat het je lukt het is heel leuk om te doen en ook fijn om poppen en beren uit één stuk te breien... groetjes

    BeantwoordenVerwijderen