JOLLY JOKER design by Dutch Knitty

 JOLLY JOKER© design by Dutch Knitty

Patroon is inmiddels hier te verkrijgen

24-9-2014
Het was even stil op mijn blog... en deze shawl was daar van de reden.  Ik heb een paar weken geleden gemeld dat ik een fair isle shawl aan het ontwerpen en breien was en hij is nu na precies 4 weken af. 4 weken waarin ik bijna 200 brei-uren gemaakt heb om dit te realiseren.
Ik heb dan ook mijn vakantie bijna niets anders gedaan dan lekker in de zon geluierd en gebreid onderwijl genietend van het mooie uitzicht, de rust en ruimte op een prachtige afgelegen stek op een eiland in Kroatië.

Het motief heb ik zo geprobeerd te maken dat dan weer de hoofdkleur, in dit geval een ecru beter uit komt en dan weer de contrastkleur, in mijn geval een multi-color verloopgaren duidelijker naar voren kwam.
De rand is tegengesteld gebreid met als hoofdkleur de Multi.
Tussen de rand en de shawl heb ik nog een ecru bies gebreid. Uiteraard hoeft die er niet tussen en is ook voor de gevorderde fair-isle-shawl breister een hele klus maar wel een uitdaging.
De wol die ik voor deze shawl gebruikt heb is een verloopgaren van Lithyarn in multicolor en ecru. Het garen kun je bij Bloemendalwol in Eindhoven in de winkel kopen ( in de webshop staat het niet, maar via  een email aan corine@bloemendalwol.nl kun je het bestellen.)
De prijs ligt ongeveer gelijk aan de Kauni – effektyarn wat uiteraard ook zeer geschikt is.

De naam is JOLLY JOKER omdat het motief iets weg heeft van Pardoes van de Efteling.
Het patroon kun je bestellen via Ravelry en binnenkort ook bij Bloemendalwol.
De omslagdoek kun je daar als voorbeeld zien op de  paspop.
Het voorbeeld is aan de grote kant en kan desgewenst in elk formaat gemaakt worden.

Het uitgebreide patroon kan overigens zeer goed als basis dienen voor iedere omslagdoek met eigen gekozen motief en is een uitgebreide leidraad waarbij je je eigen variant ook kunt maken.

                                                    Groetjes ASTRID

                      Working on a English version of the pattern: update before end of 2015