Doorgaan naar hoofdcontent

Pinterest …. hoe werkt dat?

                          Pinterest …. hoe werkt dat? 

Wellicht heb je het al gezien: ik ben een groot liefhebber van Pinterest.
Ik heb een heleboel borden gewijd aan mijn hobby en interesse : breien. Een groot aantal borden heb ik verdeeld in allerlei brei-onderwerpen en op één zelfs inmiddels meer dan 6000 heel veel gratis breipatronen verzameld…... maar daarnaast heb ik ook borden met mijn lievelingsdieren,recepten, plaatsen die ik ooit hoop te bezoeken, mooie mode, bloemen etc.                                               http://www.pinterest.com/DUTCHKNITTY/

Daarnaast ben ik voor een breivriendin begonnen met het beheren van een pinterestpagina met heel veel mooie brei-en haakprojecten gemaakt door haar maar vooral door klanten van haar wolwinkel



Pinterest moet je zien als een groot prikbord wat je in de keuken zou kunnen hangen met allerlei leuke knipsels uit tijdschriften, recepten, boeken, fotoalbums etc. die je nog eens graag wilt terug bekijken, opzoeken of onthouden. 
Omdat op internet zoveel info te vinden is kun je met pinterest een virtueel prikbord maken om al je ontdekkingen terug te vinden. Eenmaal bekend op en met Pinterest zul je zien dat de mogelijkheden eindeloos zijn en je steeds meer over een onderwerp kunt vinden.
Dus niet alleen brei- en haakpatronen, recepten, vakantie en droombestemmingen, lieve hondjes etc etc, je kunt het zo gek niet bedenken of je vindt duizenden pins.
PINTEREST IS GRATIS EN TOEGANKELIJK VOOR IEDEREEN

Wil je beginnen met Pinterest maar weet je niet waar ?
Ga dan snel aan de slag met Pinterest door onderstaande stappen te volgen.
Stap 1: Begrippen

  •  PIN 
    Een pin is de afbeelding of video die je deelt met Pinterest. 

  • PINNER

    Een pinner (gebruiker) pint (plaatst) pins (afbeeldingen of video's). 
    Pinnen kan op twee manieren. Je kunt je eigen pins van het internet of je computer plukken en je kan afbeeldingen 'repinnen' vanuit de site. 


Repin: 
Een repin is een afbeelding op Pinterest die opnieuw is gedeeld. 
Als je de muis over een afbeelding beweegt zie je de knop PIN IT
Wil je je eigen foto’s delen, let wel ze zijn daarna voor de hele wereld zichtbaar en te kopiëren of heb je een breipatroon, recept of foto of handig iets gevonden op internet dan kun je die plaatsen door weer naar rechtsboven in je scherm te gaan en op het rode kruis te drukken waar je ook je boards kon maken.

Bord: 
Een bord is een openbare map waar je afbeeldingen op pint.
Volgen: 
De boards en/of pins van een andere gebruiker volgen.
Je kunt alle pins van de gebruiker volgen, of alleen die borden volgen waar jouw interesse ook naar uit gaat.
Ontvolgen: 
Het volgen van een gebruiker of bord stopzetten







Stap 2: Een account maken


Ga naar de site van Pinterest en klik op registreren. Je kunt verbinden via Facebook of Twitter, maar registreren met alleen een e-mailadres kan ook. 
Het voordeel daarvan is dat niet al je handelingen te volgen zijn voor al je facebookvrienden etc. Niet dat je waarschijnlijk veel te verbergen hebt maar niet al je vrienden zitten waarschijnlijk te wachten om te zien wat jij allemaal pint en welke foto’s jij mooi vindt, recepten je wilt proberen en breipatronen je wilt bewaren.

Na registratie op Pinterest  kun je al borden kiezen van pins die je bevallen. 
Daarna volg je die borden automatisch. Maar je kunt er ook voor kiezen om je eigen borden te maken of de gekozen bord te niet meer te volgen door voor ontvolgen te kiezen.

Stap 3: Maak een bord

Nu kun je je eigen borden gaan maken met onderwerpen die jou leuk lijken en waarop je je eigen pins kunt plaatsen

Zo heb ik mijn bord met eigen breiprojecten geplaatst.
Maar ook een bord met allemaal mooie fair isle truien


Stap 4: Pinnen maar…..
Nu kun je beginnen met pinnen, posten en repinnen.
Repinnen
Repinnen is het opnieuw pinnen van iemands pin, op je eigen bord. Het grootste deel van de foto's op Pinterest is opnieuw gepind. Niet vreemd, want een functie van de site is het verzamelen van afbeeldingen.


Als je goed kijkt zul je de PIN IT  knop bovenaan zien staan.
Nu kun je de pin repinnen, klik op de “pin it” knop.
Selecteer een bord, omschrijf je pin en pin it.
Door midden op een pin te klikken kom je meestal op de originele internetsite oftewel link terecht.


Stap 5: Zelf uploaden

Rechts onderaan je van je basispagina van pinterest zie je een PLUS tekentje staan. Klik er op en je ziet het volgende plaatje zoals hierboven. Daarna kun je kiezen om een pin te uploaden vanaf internet of vanaf je computer.

TEN SLOTTE

Wil je veel vinden over jouw interesse, volg dan de borden en personen die mooie pins hebben en je krijgt in je overzicht automatisch te zien wat zij gepind hebben.
Ik kijk dan ook wel eens verder waar zij ze weer vandaan hebben en bekijk ook de borden van die personen, zo kom ik bij de mooiste pins. 
Probeer het maar eens uit, je zult zien dat er een wereld voor je open gaat.
Veel pinplezier

Over Dutch Knitty:
In het dagelijkse leven heet ik Astrid maar door een grapje werd het Dutch Knitty.
Ik ben verslaafd aan mijn breinaaldjes die ik eind 2012 weer opgepakt heb. 
Daarvoor kon ik nauwelijks breien en heb mezelf alles aangeleerd door veel te lezen en veel youtube video's te bekijken en vooral door veel te oefenen en uit te halen en opnieuw te proberen.

Mijn hoofd loopt over van ideetjes en mijn inspiratie heeft al een paar eigen patronen opgeleverd.
Ik heb een blog zoals jullie nu gemerkt hebben en ik nodig jullie uit het te volgen.
Ik probeer elke week wel een update te plaatsen.
Ik heb nog een hobby: het maken en bewerken van foto's en dat zie je terug op mijn Ravelry pagina  (waar al mijn projecten op staan die ik gebreid heb en waar ik mee bezig ben: inmiddels meer dan 100 projecten)
Mijn blog:
Als ik iets brei probeer ik de stappen vast te leggen met mijn camera en dat doe ik om anderen inzicht te geven in de constructie van een patroon want ik merk zelf dat foto's vaak meer vertellen en verhelderend werken vergeleken met een ingewikkelde patroontekst.

Ik hoop jullie  terug te zien op mijn BLOG, een reactie vind ik erg leuk
Omdat ik zoveel tijd met deze dingen kwijt ben, ben ik niet meer erg actief aanwezig in facebook- groepen want je kunt je tijd maar één keer besteden.
Ik ben wekelijks te vinden in mijn favoriete wolwinkel Bloemendalwol  in Eindhoven op donderdagavond tijdens het breicafe.

Rest mij nog één ding jullie te wensen: veel breiplezier.
Groetjes Astrid






Populaire posts van deze blog

FAIR ISLE DREAM uitleg van de knipbies en het breien van een fair isle trui van onder naar boven.

SHEEPLOVE in BLUES

Het effect van Kauni wol : Dutchy's rosegarden

Engelse breitermen en afkortingen vertaald in het Nederlands

Laurier een mosaic -lace shawl ( Laurelie -Maliha designs)

Leren breien op een rondbreinaald...

Doe het zelf wol-schaal, de droom van iedere breister

Patroon Fair-Isle shawl Dolly©by DutchCo©design

BLOG over breien & mijn Autumn Queen