donderdag 14 november 2013

Mijn variatie op de Orkney

    


Sinds een maand ben ik bezig aan dit vest. Het is gebaseerd op het patroon Orkney  door Mary Wallin uit het Rowan boek nr 52.
Ik heb er mijn eigen variatie van gemaakt: of eigenlijk kun je beter zeggen dat ik bijna alles veranderd heb:

  • andere wol nl: Drops Alpaca
  • andere kleurencombinaties 
  • patronen er aan toegevoegd
  • een ronde pas i.p.v. een recht model
  • op een rondbreinaald gebreid i.p.v. rechte naalden
Het is eigenlijk best wel spannend want ik ben op eigen houtje van alles aan het doen en aan het veranderen en dat terwijl ik eigenlijk niet zo'n ervaren breister ben en veel dingen af kijk van YouTube filmpjes en aan de hand van tutorials op andere websites zo probeer me alles eigen te maken.
Maar ja waarom iets standaard en makkelijk doen terwijl het ook moeilijk kan????
Ach ja... zo zit ik nu eenmaal in elkaar.

Dit is een foto van gisteren van de achterkant.... Nog een aantal toeren en ik ben bij de hals. 
Het is spannend of het model helemaal uit gaat komen zoals ik het wil.
Zodra de body helemaal af is gaat de schaar er in om de voorkant van een boord te voorzien. 
Ook dat is elke keer weer spannend om te doen.
Ik hoop dat het goed gaat komen en het uiteindelijk een mooi vestje gaat worden maar soms zit ik met kriebels in mijn buik op de bank te breien, hopend dat het allemaal niet voor niets is.

Op mijn Ravelry  http://www.ravelry.com/projects/Dutchknitty/orkney kun je de foto's zien van het gehele project tot nu toe.
Het origineel

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen