zondag 10 november 2013

Mijn eerste blogberichtje..



Zelf bloggen is voor mij een nieuw fenomeen dus alles is wennen ook dit en ik zal waarschijnlijk wel wat foutjes maken in Blogland maar ook daar ben ik niet te oud voor om te leren.
 Tja ik ga er dus ook aan geloven....

Ik zal me voorstellen: Astrid, 51 jaar oud, moeder van 2 (volwassen inmiddels 25 en 20) kids en knutselaar in hart en nieren.
Ik was als kind altijd al aan het freubelen, woonde tegenover een ziekenhuis waar ik na schooltijd mee ging knutselen op de creatieve afdeling.. dat had je destijds nog .. zo'n mevrouw die aan dagbesteding deed waar patienten konden handwerken, knutselen etc.

Ik heb van alles gedaan op knutselgebied, van tekenen tot borduren, veel met fimo gewerkt, kleding genaaid en uiteraard gebreid.
Als kind wilde ik leren breien maar zoals de meesten breide ik veel te vast en dat resulteerde in opgekropte woede omdat het niet meer lukte.
Dat breiwerk werd dan ook boos in een hoek gesmeten want ik kon het niet uit staan als het niet lukte.

Toen ik zwanger was van de oudste is het me wel gelukt om iets te maken en er zijn heel wat babytruitjes gebreid.
Maar ik zal me zelf niet zijn als het niet gelijk moeilijk moet dus al snel had ik voor mezelf de opdracht om van die ariadne truien te kunnen maken die je destijds zag met veel kleurtjes.
Gelukkig heb ik er nog een paar bewaard.. wat waren ze leuk. Jammergenoeg heb ik de boeken niet meer, volgens mij kwamen ze uit de Baby en peuter en het blad kinderen..

Nadat de kids groter werden heb ik eigenlijk niet meer gebreid.. maar vorig jaar oktober liep ik op de Albert Cuyp en zag daar wol liggen bij een wol-en breiwinkel en besloot het toch maar weer eens te gaan proberen. Ik heb de naalden van zolder gehaald en ben gestart aan een trui... Hij werd nog leuk ook en was binnen twee weken klaar.
Tja en toen heeft het breivirus me weer te pakken gekregen.
Het is werkelijk een verslaving geworden.
Ik heb Ravelry en Pinterest ontdekt en de mogelijkheden om mijn breihobby te delen.
Gelukkig heeft er niemand last van behalve ik ;-)
Ik hoop hier mijn passie te kunnen delen. en ja er zijn ergere dingen om verslaafd aan te raken.

 Groetjes Astrid


2 opmerkingen:

  1. Goh wat leuk dat je er n blog van en over maakt , mag ook graag breien,haken enzo mede omdat ik zins 2en half jaar oma ben .
    Ben nog niet zo n ster met breien maar wat niet is kan nog komen .zie zulke leuke dingen om te maken dusblijf het proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Toos, Je bent mijn eerste volger, leuk.. ik heb net weer een bericht geplaatst en hoop nog veel blogverhalen bij elkaar te kunnen breien.. Groetjes Astrid

      Verwijderen